Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

03 June 2011

Sekejapnye Masa Berlalu... Al-Fatihah....!!!!


Hari ni dah masuk 59 hari dah arwah abah aku meninggalkan aku dan keluarga yang lain... Memandangkan sekarang aku sibuk sangat dengan kerja office so susah sikit nak ke pusara abah aku... Semalam dapat balik awal, so dapatlah berkempatan untuk menziarahi pusaranye dengan mak aku.... 

Alhamdulillah semalam juga aku dan mak aku dah pergi tengok contoh Kepuk dan Batu Nesan yang akan dipasang pada bulan Julai ni... Biar tanah betul2 padat dan kebetulan Bulan Sya'aban... Terasa kerinduan yang amat sangat bila aku di sana  semalam... Selalunye bila balik ke Banting, aku akan menggantikan mak aku untuk uruskan beliau... Tukarkan pampersnye, berikan susu melalui tiub setiap 3 jam, lapkan badannye, kemaskan katilnye... Berikan ubat2nye dan banyak lagi kerja2 menguruskan arwah abah aku... Tak semua orang tahu sebenarnye bagaimana sukarnye menguruskan pesakit terlantar... Tapi semua itu Alhamdulillah, Allah berikan kekuatan dan semangat kepada aku dan terutamanye mak aku... 

Dan sekarang ni, tugasan2 tersebut dah tiada lagi... Terasa kekosongan bila berada di rumah.... Seperti tidak tahu nak buat apa... Kosong sekosong2nye... Segalanye telah berubah sepenuhnye, setelah hampir 2 tahun abah aku sakit... Dan kini tugasan aku pulak untuk menjaga mak aku.... Memulihkan semangatnye.... Memberikan keceriaan semula... Mengisi masa lapangnye supaya tidak terlalu teringatkan akan suaminye... Itulah tanggungjawab aku sekarang ni.... Moga Allah berikan aku semangat dan kesihatan sepenuhnye kepada aku dan terutamanye kepada mak aku... Insyaallah...


__AL-FATHIHAH__


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...