Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

25 November 2009

Semalam Amat Mengecewakan Aku...!!!


Malam semalam, dalam pukul 8.30 malam.... Mak aku call bagitahu yang bapa aku sakit.... Dia tak dapat nak buang air kecil dan perut dah kembung.... Aku suruh mak aku tuam dulu dengan air panas mengikut kaedah doktor tempohari.... Dalam pukul 9.00 malam lebih kurang mak aku call balik bagitahu masih belum buang air kecil lagi.... Aku dah panik dah.... Baru aku bagitahu mak aku yang aku tak boleh nak balik sebab dah 2 hari aku baring tak pergi ke mana-mana.... aku tengah sakit tulang pinggang, tak boleh berdiri tegak..... berdiri sahaja pinggang aku akan terasa seperti dicucuk dengan besi tajam....

Kalau aku balik ke Banting confirm aku takleh nak baut apa2 pun.... mengangkat langsung tak boleh dan tak dibenarkan oleh doktorlah.... Try juga angkat barang yang berat sikit, terus tumbang pinggang mencucuk semula.... Tuhan sahaja yang tahu.... Cara nak menghilangkannye adalah dengan baring lurus atas lantai dan makan ubat tahan sakit dan juga ubat muscle relaxant.... Kalau dah makan ubat tu confirm tidurlah jawabnye.... Aku suruh mak aku bagitahu adik beradik aku yang lain pulak untuk uruskan bapa aku..... Yang aku lepas je letak phone terus lelap dalam hati yang tak tenteram.... Sedar2 dah pukul 7.00 pagi.... Apa cerita bapa aku, kelang kabut aku call mak aku....

Alhamdulillah bapa aku ok dah sekarang, tapi terpaksa guna urine bag semula untuk sementara.... Doktor bagitahu mak aku yang bapa aku air kencing kotor sebab kurang minum air.... Itu yang ada jangkitan tu, menyebabkan salur kencing tersumbat.... Adui... macam2 hal sekarang ni..... Bila ditanyakan siapa yang balik malam tadi, sungguh aku tak sangka, seorang pun tak balik walhal dah bagitahu..... habis siapa yang hantar abah ke hospital, mak aku kata ambulans datang ambil, itupun sebab ada jiran kerja kat hospital.... balik pun ambulans yang hantar.... Subhanallah, malunye aku bila fikir balik...

Itulah punca aku amat2 kecewa sekarang ni dan sangat2 tension dengan diaorang ni.... Bila aku cakap banyak, masing2 pandai pulak nak merajuklah, marahlah, suruh jaga katalah, itulah, inilah... Tapi cakap je pandai tapi tanpa apa2 tindakan, useless lah air liur.... Bullshitlah.....

Kalau mak bapa aku kat rumah aku, aku akan bertanggungjawab 100% untuk aku uruskan mereka.... Tapi bila diaorang dah ada kat kampung, masing2 kenalah ambil sikit tanggungjawab tu dari aku.... Bukan suruh ambil 100% pun, aku kalau boleh taknak bagi pun kat diaorang, biar aku sendiri yang uruskan.... Malas nak dengar esok2 ungkit mengungkit..... Tapi bila keadaan tak mengizinkan dan adanye kekangan untuk aku, tolonglah bantu.... Pinggang ni pun lambat sangat nak baik..... Tension..... Tension.....!!!!!!!

11 comments:

Hazzy Ishak said...

sabar pak ngah..
harap2 ayah sihat seperti sediakala..

selamat menyambut hari raya aidiladha...

eazy insyira said...

sabar je la.
nk wat camne.
slm aidiladha :)

chentaMAYA said...

bg la ayah mnom air bali~

Bunga Negara said...

Aku kalu minum air kelapa muda - selalunya akan lawas kencing dan bila sembelit makan jagung muda rebus

Wawa_Nadwa said...

hm.
salunye menda2 camni la yg menguji kesabaran kita.
nmpk pakngah buleh handle semua ni dgn baik.
klu wawa mungkin tidak sekuat pakngah.
apa2 pun bersabar la erk!!

moga ayah pakngah kembali sihat.
dan pakngah tak tension2 lagi dan kembali update blog yerr..
=)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Hazzy Ishak...

Memang banyak bersabar dari dulu lagi... Insya-Allah itu yang diharapkan.... Selamat hari raya Aidil Adha.... Sorry lambat apply... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Eazy...

Itulah pasal, nak buat macamana... Handle with care yer lah... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ♥chentaMAYA™

Insya-Allah saya akan amalkan untuk bapa saya... Thanks... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Liau...

Thanks sbb bagi petua... Insya-Allah saya akan amalkannye untk bapa saya... Menarik petua tu... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Wawa_Nadwa...

Alhamdulillah saya masih lagi boleh handle... Tapi kadang2 tu terasa hilang sabar dengan adik beradik.... Bukannye ramai... kalau ramai tu lainlah cerita....

Wawa pun kena kuat macam saya juga nanti yer, awak anak pertama.... ok....

Insya-Allah itu yang saya harapkan untuk bapa saya sekarang.... :)

najah hijriah said...

waaaaa...sdh glr bce cte ni..sob3 T_T

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...