Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

12 September 2011

7 Hari Sebelum & 7 Hari Selepas Raya : Masalah Betul, Esok Nak Raya, Aku Beli Ni...!!!


Boleh pulak terjebak dengan hobi baru ni.... Main helicopter remote control.... Ini gara2 pergi Uptown Kota Damansaralah hari tulah.... Esok raya, malam tu aku keluar dengan wife, emak dan adik aku Anor ke Damansara.... Sajer jer sebenar nak bawak mak aku jalan2... Persiapan raya dah settle, so kasi hilang penat sikitlah....


Ini hasil tangkapan aku : 3 Channel Outdoor Volitation Metal Helicopter 9053 w/ Built in Gyro...


Aku dah lama idamkan nak main helicopter control macam ni.... Baru2 ni baru dapat... Hehehehe... Dapat yang kecik pun jadilah... Sekalibeli terus yang medium saiz teruslah.... Padahal tak pernah main pun.... Kena usaha lebih sikitlah....


Sampai entry kali ni, peratusan menguasai helicopter ni dalam 60% jer.... Agak sukar sebenarnye nak kendalikan, ini kiranye double blade yang stabil berbanding single blade yang lebih laju dan lagi sukar pengendaliannye.... Inilah aktiviti aku sekarang ni..... Kat bawah ni ada youtube mengenainye :



3 Channel Outdoor Volitation Metal Helicopter 9053 
with Built in Gyro

4 comments:

cikbedahlaser said...

hahaha leh kawan dgn sarip ni bang....
RC heli x seswai utk kanak2 kan?? bahaya la.. klu 3 channel ok lg. klu dh 6 channel... lg leceh....

Anonymous said...

nak blik kg naik tu :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Cikbedahlaser...

Ooooo iyer ker... Boleh geng dengan cik abang ni.... Tapi memanglah, kalau saiz medium jer, kanak2 dah mernahaya untuk main.... Walaupun 3 channel...

Ni tengah berjinak2 dengan 6 channel, tapi 3 channel pun masih lesen P lagi.... Hehehehe.... Susah giler....

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Anonymous...

Boleh... siapkan sajer tambangnye banyak2.... Hehehehe.... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...