Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

21 September 2011

7 Hari Sebelum & 7 Hari Selepas Raya : JJCK - Yong Tau Foo Taiping Memang Terbaek & Terhampeh Sikit...!!!


Menarikkan.... Memang sedap giler Yong Tau Foo kat Taiping ni.... Dari restoran yang tutup 4 hari tu, aku jumpa tempat makan yang menarik.... Ramai sangat orang ke sini.... Pada pemikiran aku, pasti menunye menarik perhatian orang ramai.... Terus cari parking walaupun jauh nun di sana....

Ada satu kawasan gerai majlis kot, kat sini kebanyakkannye menjual Yong Taw Foo.... Yang bestnye, bahan2nye besar giler.... Barulah aku tahu, rupanye tempat ni memeng terkenal dengan jualan Yong Tau Foo nye.... Dapat juga merasa makan di sini....


Orang ramai jangan katalah... Tak putus2 termasuklah aku sekali.... Pantang ada tempat kosong atau orang baru lepas makan, mesti dah ada yang menunggunye....


Selain dari Yong Tau Foo, banyak juga menu lain yang menarik bagi aku.... Ini adalah salah satu dari gerai2 yang terdapat kat situ... Mula2 tu aku ke gerai tersebut, tapi pekerja kat situ kata gerai dia agak lambat sikit untuk dapat makanan yang diorder sebab orang terlalu ramai.... Pulak....!!!! Oklah aku pindah ke gerai lain.... Dan kebetulan aku nampak meja kosong, terus ajer aku ke gerai tersebut....


Ini adalah geng aku pada malam tu selain wife aku....


Tak sabar nak makan budak ni... Hehehehe....


Aku pulak order Nasi Goreng Ayam.... Agak menarik juga, lain dari yang lain sebab ada pulak air apa entah siap dengan bawang sekali.... Mungkin ia menggantikan kicap kot.....


Nampak tak...???? Ramai giler malam tu.... Cuma ada satu perkara yang aku tak suka kat gerai tu.... Harga Yong Tau Foo dia mahal giler.... Memanglah sedap tapi tak berpatutan.... Kalau kat KL pun tak sampai harga macam tu.... Lagi banyak boleh dapat..... Lagi satu service dia kelang kabut, sebab bila kita dah pilih apa yang kita nak, boleh pulak dia bagi pada orang lain.... Itulah yang terjadi pada kita orang malam tu.... 

Aku malas nak hangin2 bab2 makan ni.... Tapi wife aku pulak yang melenting.... Relaks Yang, relaks.... Ambik lain, dapatnye lain, lepas tu harga macam kitaorang ambil sotong sekali... Harga melampau... Mungkin malam tu diaorang memang nak ambil kesempatan kot sebab raya ke-3.... Pandai2 lah korang yang meniaga.... Untung kena jugalah ikut peraturan Islam.... Taklehlah mengarut sangat....

Tapi takpe, Insyallah aku akan datang lagi, tapi ke gerai lain untuk test harga.... Ada perbezaan ke tidak.... Oklah itu sajer pengalaman makan di Taiping ni.... Malam tu sampai rumah dekat pukl 1.00 pagi sebab highway jem giler....


6 comments:

Lia Hasty said...

pakngah,
lia kalau p taiping mesti makan yow tau fu kat sana.
sebab sedap.
yg doli tu pun penah makan gak. mmg sedap.
rindu nk g taiping lg la. :-)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Clara Emily Cancer....

Yer Lia, ooo selalulah ke sana yer... Saya 1st time, tapi agak menarik untuk makan di sana... Kalau ada masa saya akan ke sana lagi.... :)

nick dot anis said...

sedapnyeeeeeeeeeee

Chilabaey's Spot 2 said...

To: nick dot anis....

Memang sedap sis... Jarang dapat rasa macam ni.... Kalau dekat dah sure selalu saya datang... :)

♥♥ eija ♥♥ said...

uishhhh lama tak singgah blog pakngah nie... ayat macam tak suka taiping jer hehe.. orang tepen marah nie hehe...

cian tak dapat g doli... time raya sure tutup pakngah... de tempat lagi best makan kat taiping tau hehe...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ♥♥ eija ♥♥...

Hehehehe... Janganlah marah... Taiping best aper, tempat banyak unsurr nostalgia... Tapi time tu masanye tak sesuai... Tapi kena datang sekali lagi ke gerai sama untuk test harganye... Atau diaorang sajer nak pau lebih2 pasal raya.... Taklehlah macam tu... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...