Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

20 September 2011

7 Hari Sebelum & 7 Hari Selepas Raya : JJCK - Kuey Teow DOLI Di Taiping... Hampeh Tutup...!!!


Kisah raya ke-3 aku memenatkan.... Raya ke-3 tu aku beraya ke kampung member office aku di Kampung Laneh kat Perak nun... Lama tak berjalan jauh2 so tahun ni terajinlah pulok.... Kononnye nak bertolak ke Kampung laneh tu dekat pukul 3 petang.... Sebelum pergi tu aku call dulu member aku tu, sekali dia kata nak datang rumahlah pulak sebab dia baru beraya di rumah mak mertuanye di Kampung Gajah.... Belum balik rumah kampung dia pun lagi....

Dalam 4 lebih tu dia sampai kat rumah mertua aku.... Layan berborak dalam sejam lepas tu dia beransur balik ke kampung dia.... Aku kata, "Takpe engko pergi dulu... Nanti kalau jadi aku call..." Dekat pukul 5 lebih tu baru aku bertolak ke Kampung Laneh tu.... Tu pun tersesat kejap bila nak cari simpang kampung dia... Itu pun sebab antara kampung2 yang ada jaraknye dekat2.... Dekat pukul 7.00 juga aku sampai.... Sampai juga aku ke kampung member aku tu...

Lepas Maghrib baru aku bertolak balik kononnnye selepas solat.... Tapi hati ni sebenarnye nak berjalan lagi.... Samada ke Penang atau ke Taiping.... Baju dah bawa sepasang... Boleh ajer ni.... Bila tanya wife aku, dia kata pergi yang dekat2 jerlah... Penat katanye... Cancel Penang, so pergi ke Taiping jer... Sebabnye nak merasa makan Kueh Tiaw Doli.... Orang Taiping mungkin dah biasa dengar.... Itu pun member aku yang cadangkan....



Dari kampung member office aku tu ke Taiping cuma 26 km sahaja... Sampai Taiping dekat pukul 8 lebih... On navigator kat iPhone cari jalan ke restoran tersebut... Boleh pulak kat pekan Taiping ni ada fanfare... Punyalah ramai orang... Dahlah jalan jem.....

Cari punya cari akhirnye iPhone menunjukkan restoran tersebut dah dekat sangat.... Tapi sampai depan restoran, tutuplah pulak.... Hampeh....... 4 hari bercuti.... Wife aku angin jer... Hehehehe.... Orang lain pun nak beraya juga aku kata.... Hehehehe.... So, akhirnye kitaorang masuk semula pekan Taiping yang tengah jem tu untuk cari tempat makan.... 

Oklah itu jer yang aku nak story, tapi lepas ni entry tempat makan yang boleh dikatakan menarik bagi aku di Taiping ni.... Dan ada juga kisah disebaliknye... Tunggu yer next entry nanti.... :)


2 comments:

eMMe said...

Bro, jemput open house saya pada 25hb September 2011 jam 2-5 ptg, di Presint 15, nnt bro call saya, then saya kasi alamat umah, dtg la kalo bro n sis free...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: eMMe....

Insyaallah Emme kalau takde hal... Nanti saya roger.... Thanks sbb invite.... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...