Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

05 July 2011

JJCK : Mee Bandung Muar, Nasi Goreng Johor & Tahu Bakar Terbaek.....!!!!


Lama dah aku tak buat entry pasal Jalan2 Cari Kolestrol (JJCK) aku... Kali ni aku bersiaran tak langsung dari Kajang Utama, Kajang.... Nampak tak menu2 di dalam gambar di atas.... Itu adalah sebahagian dari menu2 yang terdapat di sebuah warung/medan selera di kajang Utama, Kajang... Bagi mereka2 yang berada di Kajang mungkin tahu akan temat tersebut.... Takpe nanti aku letakkan mapnye yer...


Inilah salah satu warung yang terdapat di kawasan medan selera yang di kenali sebagai Warung Z di Kajang Utama ni... Tapi warung yang ini menjadi pilihan aku sejak dulu lagi... Kalau2 ada kelapangan aku pasti singgah ke sini... Sebabnye ada menu yang sangat2 menarik dan sangat2 sedap untuk dirasai...


Ini dia menu yang menjadi daya penarik di sini.... Iaitu Mee Bandung Muar @ Muoo... Original taste from Muoo... Buat masa ini belum lagi aku rasa yang lebih sedap dari di sini... Sebab yang betul2 original dari Muoo jer yang rasanye akan sama... Harga : RM3.50 semangkuk.... 


Kali ini aku terus ke dapur warung tersebut untuk melihat sendiri penyediaannye.... Tukang masaknye selaku tokey gerai tersebut asal dari Muar... So tak hairanlah resepi tersebut boleh sampai di Kajang ni.... Dan yang lebih menariknye, beliau adalah seorang lelaki.... Perniagaan famili secara serius.... 


Nasi Goreng Johor : RM4.00 sepinggan



Yang ini pulak adalah Nasi Goreng Johor... Agak pedas bagi mereka yang tidak biasa dengan cili... Bagi aku ini tak menjadi masalah sebab lidah aku, lidah orang Melaka... Cili padi tu buat ulam jer.... Sebenarnye banyak menu lain di sini.... Ada Nasi Goreng Sardin (yang ini pun aku rekomen kat korang, maaf takde dalam gambar sebab dah selamat ke perut), Nasi Goreng Sri Ledang, Nasi Goreng Sri Gading, Mee Goreng Sedili dan beberapa lagi... Semuanye dari nama2 tempat di Negeri Johor.... 


Tauhu Bakar : RM2.50 satu set


Dan salah satu menu yang menjadi favorite aku kalau aku berkunjung di sini adalah Tauhu Bakar.... Rasanye tiada tanding dari tauhu2 bakar di tempat lain... Presentationnye yang menarik sesuai dengan rasanye.... Sangat2 sedap sebab kuah kicapnye adalah resepi original dari tokeynye sendiri... Ianye di masak dengan beberapa bahan rahsia, tak seperti penjual tauhu bakar yang lain, pakai yang instant jer...


Inilah dia tokey dan wife tokeynye... Maaf gambar bergoyang sikit sebab perut dah lapar... Yang lelaki tulah tokeynye, Abang Zakaria dan disebelahnye tu pulak adalah wife tokey, Kak Nurmala tugasnye membantu untuk masukkan hidangan ke dalam mangkuk dan perhiasan...


Kalau datang ke sini memang seronok sebab tengok sampai tak cukup tangan mereka nak melayan customer... Sangat2 maju.... Dan mereka telah bertapak di sini lebih dari 8 tahun kalau aku tak silap... Kat sini juga dihidangkan dengan menu2 sampingan yang lain seperti Tapai Pulut dan Jelly Kelapa selain hidangan minuman yang pelbagai....

So bagi mereka yang ingin mencuba Menu Hidangan Dari Johor ini bolehlah berkunjung ke Warung Z.... Waktu perniagaan mereka adalah dari pukul 6.00 petang hingga 1.00 pagi... Tak rugi kalau korang datang ke sini untuk mencuba hidangan tersebut.... Di bawah ini adalah map untuk ke lokasi Warung Z ini yer.... Selamat Mencuba....!!!!


Warung Z 
(Berhadapan Sekolah Menengah Kebangsaan Kajang Utama)
Waktu Perniagaan : 6.00 Petang - 1.00 Pagi

8 comments:

Lia Hasty said...

pakngah,
semua menu kat atas sedap2 la.

Anonymous said...

sedap la plak but tgh batuk truk giler ni nak mkn pun malas ;(

cikbedahlaser said...

nasi grg johor tu ape beza dgn nasi grg biasa??
nampak menarik la.. ke sbb sy tgh lapar?? hehhee

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Clara Emily Cancer....

Memang sedap sangat2 Lia... Kalau kita jumpa nanti bolehlah saya bawa kat sana nanti... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Anonymous....

Alaaaa... Kesiannye.... Takpe lepas baik nanti makan semula yer... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: cikbedahlaser....

Memang berbeza cik bedahlaser... Dan yang pastinye pedas tu... takp pakai cili tomyam, diaorang pakai cili kampung.... Uishhh.... :)

Anonymous said...

tanya abg z tokey kedai siapa razali ibrahim timbalan menteri/mp muar

whitecappuccino said...

baru minggu lepas mkn nasi grg johor dan tauhu bakar kat sini. setiap kali gi kajang mmng mkn kat sini. kebetulan adik akak kwn abg z.Sedap semua menu kt sini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...