Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

02 July 2011

Aduiii... Ngeri Betul Pagi2 Dah Tengok....!!!!


Tak sanggup nak tengok betul semalam.... Pagi2 lagi dah accident.... Berlaku di hadapan office aku.... Kebetulan kereta aku memang park kat depan tempat kejadian.... Adalah dalam 10 minit aku sampai kat office... Lepak kat dalam kereta dulu sementara banyak lagi masa... Tiba2 jer, terdengar bunyi brek kereta dan bunyi dentuman... Allah Huakbar... Dah accident dah...... Yang ngerinye bila aku toleh nampak helmet motor untuk budak kecik.... Terkejut betul aku... Aku cuma boleh pandang dalam kereta jer... Tak terkata aku....



Rupa2nye helmetnye sahaja, takde budak pun... Alhamdulillah.... Accident antara kereta Perodua Viva dengan motor... Kalau ikutkan kesalahan tercetus oleh penunggang motor tu sendiri... Dia nak masuk simpang yang pihak Polis dah halang dengan cone.... Tapi dia nak masuk juga tanpa memberikan lampu isyarat... Mesti berhenti secara tiba2, dan pastinye tak sempat nak dielak dek kereta Viva tu.... Yang aku nampak dari jauh ada orang terbaring atas jalan... Nasib baik jugalah tak digelek oleh kenderaan lain.... 



Alhamdullillah takde siapa yang mengalami kecederaan yang teruk... Cuma penunggang motor tu kot sakit2 badan sebab terhumban ke jalan raya... Dan dia pun dah boleh bangun sendiri serta duduk atas motor dia.... Motor rosak sikit... Tapi kereta Viva tu dah tersenyum lebar sedidkit dari asal.... Pagi tu agak teruk kesesakan akibat accident tersebut.... 

So bagi mereka yang menggunakan jalan raya di Malaysia, aku harap korang patuhi undang2 dan yang pentingnye tumpukan perhatian 100% ketika memandu... Kadang2 tu bukan datangnye dari kesalahan yang dilakukan oleh kita, tetapi kecuaian dari pemandu lain... Tu yang betul naya tu.... Aku doakan setiap perjalanan korang dan aku juga dalam keadaan lancar lepas ni.... Insya-Allah....


6 comments:

pipoq said...

tu yang orang cakap 'malang tak berbau'..

kadang kadang walau kita berhati hati camne pun bila dah ditakdirkan nak jadi, jadi la jugak..

ape pun sentiasa la bertawakal kepada Allah semoga dijauhkan dari perkara yang tak diingini berlaku atas diri kita dan ahli keluarga kita..

Unknown said...

sungguh.......
ayu kan, mmg takut hal2 melibatkan eksiden..


kalau ayu lalu, sungguh ayu takkan angkat muka..
ayu nie jenis lemah semangat

PS: syukur tak ada apa2 berlaku, amin

eqbalzack said...

salam Tuan,
lama betul tak singgah sini...
bila la saya dpt minum kopi dgn tuan ni...hehe

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Pipoq...

Betul tu... So kena berhati2 dan fokus pada jalan semasa memandu... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Citarasa Rinduan....

Saya dah accident motor jer dah 3 kali dah.... Tapi kena kuat semangat sebenarnye... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: eqbalzack....

Salam pada Tuan juga... Tulah pasal, biasalah orang busy... Insyaallah saya akan arrangekan masa saya dengan tuan yer... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...