Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

15 July 2011

Durian Yang Cari Aku, Tak Payah Nak Beli....!!!


Durian... Ohhh.... Durian.....!!!! Macam tulah hampir setiap tahun.... Bila sampai jer musim, aku akan tunggu jer... Pasti durian akan datang ke aku.... Makan free jer.... Tak payah bayar.... 



Makngah aku dari Melaka pasti datang menghantar kalau ada musim dan jika buah durian menjadi.... Tapi hampir setiap tahun dia pasti datang hantar ke aku.... Biasanye bila sampai jer depan rumah mak aku, dia mesti cakap "Amboi...!!! Senyum sampai ke telinga dak ni...."... Satu bonet kereta penuh aku akan dapat.... Dari jenis D24... 



Sebab tu kalau ada orang jual tepi2 jalan, aku tak berapa nak hairan sebab durian dari makngah aku di Melaka adalah nombor 1.... Besar2 pulak tu.... Memang puas makan punya.....


Ni baru sebahagian, ada lagi yang sedang dipunggah masuk.... Durian kat dusun tak habis, bukan sikit2 buah kalau tahun tu menjadi.... Terima kasih makngah sebab rajin benar menghantarnye untuk aku dan mak aku hampir setiap tahun.... Kadang2 tu siap hantar durian kat rumah aku di Damansara lagi.... 

Ingat nanti kalau ada rezei aku nak buat gathering dengan blogger2 aku di dusun makngah aku, aku kasi korang makan durian puas2.... Insyaallah.....

6 comments:

EB said...

Amboi...
Sedapnye.. Bila nak hajak tu bang?? hehehehe..

Unknown said...

sedapnya durian,
nasib baik wanie dah puas mkn...

hihihihi:)

Hazzy Ishak said...

PAK NGAH HAZZY NAK SEBIJI!!

Chilabaey's Spot 2 said...

To: EB...

Insyaallah kalau ada rezeki nanti... Saya akan ajak juga... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Cik Wanie Ghani...

Uishhh nasib baik.... Saya sanggup tunggu dari beli kat luar... Terlampau mahallah sekarang.... Tapi tekak ni memang dah set D24 lah.... Kalau try yang lain, tak minat dah.... :(

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Hazzy Ishak....

Alahai Hazz..... Insyaallah kalau ada nanti saya contact yer.... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...