Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

14 November 2011

MasterChef Malaysia 1 Hari 1 Resepi... Gerenti Jadi...!!!!


Salam 1 Malaysia semua... MasterChef Malaysia sekarang ni tengah hebat bersiaran di Astro... Aku pun tak ketinggalan... Salah satu calon utama yang terkeluar semasa ujibakat adalah aku... Hehehehe... Takdelah... Tak register pun.... Ader ker wife aku nak registerkan nama aku dalam MasterChef Malaysia.... Tak pasal2 kalah semua peserta sekarang ni... Sebab nanti aku bawa buku resepi dari Popular ni....


Dari banyak2 buku yang terdapat di dalam kedai buku Popular ni, aku lebih tertarik dengan buku ni iaitu 1 Hari 1 Resepi... Ini bermakna setahun ada 365 hari, so resepinye juga ada 365 jenis hidangan... Menarikkan....??? Sebab tulah aku membelinye....


Pelbagai jenis masakan dibukukan dan yang pentingnye, apa resepi yang terdapat dalam buku ni pasti JADI....!!!! Lagi satu cara penyampaiannye mudah difahami dan disertakan dengan gambar hidangan tersebut...


Gambar hidangan yang menarik..... Sebagai contoh : Daging Padprik...



Selain dari gambar hidangan yang dah siap, gambar step by step proses memasak juga ada digambarkan.... Jadi kita takdelah hilang arah masa memasak... Satu buku yang amat menarik setakat ini... Tapi yang penting ada pada gambar di bawah....

I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
V

MURAH GILER.... Kalau dibandingkan dengan buku tersebut....


Harganye baru RM39.90 sahaja.... Aku ingatkan lebih dari itu sebab buku tersebut tebal dan kualiti pembikinannye baik.... Ini adalah edisi khas dari Popular itu sendiri... Mungkin itu sebabnye murah.... Apa2 pun kalau korang ke Popular, jeling2 lah buku ni yer.... Amat menarik untuk dimiliki... 

4 comments:

Dyla Zaman said...

Dyla pon nak berangan masuk masterchef laaa.. heheh..

fizafantagiro said...

wahh bagus la buku ni..kalau beli..xyah pening nak pikir ari ni nak masak ape..esok nak masak ape..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: syaidatie nurdilla

Kita join tahun depan punya yer Dyla... Manalah tahu kalau2 ada rezeki... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Mizfantagiro...

Memang bagus setakat ni... Kadang2 tu hilang akal nak makan apa kan...??? Buku ni banyak membantu.... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...