Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

17 November 2011

JJCK : Sup Panas D'Pho Hoa Noodle Soup The Curve....


Salam 1 Malaysia semua... Kejap jer dah masuk hari Khamis... Dah lebih setengah bulan berlalu... Pejam celik, pejam celik dah masuk hari Sabtu.... Macam tulah rasanye kalau kita ni berada di akhir zaman... Semuanye pantas berlalu.... Alhamdulillah kita masih lagi diberikan rezeki oleh pencipta-Nya....

Dalam hal rezeki, entry kali ini pun dipanggil rezeki sebab kali ni JJCK bersiaran tak berapa langsung di The Curve, Mutiara Damansara..... Dan kali ini juga aku nak memperkenalkan satu lagi restoran yang menarik tekak aku... Barang siapa yang suka makanan sup2 panas, aku rasa di sinilah tempatnye.... Iaitu Restaurant Pho Hoa Noodle Soup....


Ini merupakan merupakan restaurant yang menyajikan makanan negara Vietnam... Sangat2 menarik menu yang ditawarkan dan kebanyakkannye menyajikan makanan bersup.... Dan mee @ bihoonnye lain dari yang biasa kita makan....


Jangan hairan yer mengapa pemilik blog Chilabaey's Spot berubah rupa.... Satu perubahan baru bagi diri aku sebenarnye.... Apa yang lain yer, korang teka....!!!! Buat mulut muncung macam itik pulak....


Tengah menikmati hidangan, tapi buat muka macam tak sedap, padahal kalau bagi semangkuk lagi sure habis punya.... Sajer kacau wife aku.... Sebab dia yang belanja makan time tu..... Hehehehehe....


Ini adalah bahan2 yang kita sendiri akan masukkan ke dalam sup tersebut... Ada tauge, daun pudina, ada satu lagi daun apa entah (aku tak kenal), limau kasturi dan yang paling menyengat dah tentulah cili padi.... Pergghhhhhh.... Kalau terkunyah, terbeliak biji mata....


Selain itu ada juga sejenis sambal yang dihidangkan untuk dicampur ke dalam sup kita tadi... Yang ini memang sedap... Mula2 tu tak masukkan dah rasa sedap, bila tambah dengan sambal ni, lagi lah sedap.... Tapi berhati2 takut tersedak....



Nampak...??? Licin wife aku makan.... Kalau bab makanan bersup ni memang menjadi kegemaran wife aku sebenarnye... Lagi2 kalau badan kita ni rasa macam nak demam2.... Memang makanan macam nilah yang aku dan wife aju cari...


Macam nilah keadaannye dalam restaurant tersebut.... Time aku datang lepas waktu lunch... So takdelah ramai, kebanyakkannye lepak kat meja luar restaurant.... Tenang sikit makan, lagi2 kalau tersedak.... Hehehehe.... Makanan kat sini sangat berpatutan.... Dalam lingkungan harga RM10.00 - RM20.00 satu hidangan.... 

Kalau sesiapa nak datang mencuba bolehlah ke The Curve, Mutiara Damansara.. Tingkat bawah jer... Tapi kena cari sikit sebab berada di dalam sedikit.... Tapi pasti boleh jumpa punya.... Selamat mencuba....

16 comments:

TS said...

fuhh..terliur kot..hihi

Zeanne said...

duh. pantang betul baca bab makanan ni. haha sodapnya :D

CikEtel said...

terliur... tgok blg nie buat lapor aje..heheh

Chilabaey's Spot 2 said...

To: .: iEyLa :.

Lap air liur tu... Meleleh2 dah... Hehehehe... Thanks sebab terjah blog saya...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: annenyss...

Memang itu tujuannye... Hehehehee... Takdelah.... Memang sedap.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Cik Etel....

Laporan makanan memang best bagi saya sbb boleh buat orang meleleh air lioq... :)

Lia Hasty said...

wah sedapnya.
suka gak makan sup2 nie.
terliur nye.
nnti bawa lia p jalan2.

Nurmala Mazlan said...

Adoii!!!~
Terliur la..

eMMe said...

Bro! dulu saya keje kat bangunan cantik sebelah the mines tau, skrg dah kat Presint 5, huhuhuhuuh...bro, dtg la Putrajaya lak, heeeee~

p/s: saya tak lalu nak makan Pho Hoa...just lalu depan kedai dia, heheheheeee~

eMMe said...

eh?! Bro bukan dkt The Mines ek Pho Hoa nih, opsss silap tempat, heeee!

p/s: Bro, tgk pe ekk? tak faham...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Clara Emily Cancer...

Sedap.... Insyaallah kalau Lia datang sini, boleh saya belanja makan... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: nUR_rOsALiNdA...

Dah...dah cari tisu lap mulut... Hehehehe.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Emme....

Oooo iyer ker....??? Bagi saya oklah... Boleh layan...
Bila dapat datang ke Putrajaya, masih diusahakan.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Emme...

Wat suspen jer ni....
Kata nak tengok cermin mata saya.... Inilah gambar pertama saya berkaca mata.... :)

Lia Hasty said...

yay. tq.
tak sabar nk g kl.
hehhe

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Clara Emily Cancer....

Amboi suka org belanja makan... Insyaallah kalau ada rezeki kita jumpa yer... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...