Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

16 November 2011

JJCK : Masakan Penang Di Little Penang Kafe D'Curve...


Lama sungguh aku tak buat setmen Jalan-Jalan Cari Kolestrol (JJCK).... Kali ini aku bersiarang yang tak berapa langsung di The Curve, Mutiara Damansara.... Mana lagi tempat nak pergi.... Sebuah restoran atau cafe yang dinamakan Little Penang Kafe... Menyajikan hidangan ala2 dari Penang katanye... Betul ke tak aku tak pasti... Tapi amat menarik bagi aku... Menunye pun tak banyak sangat tapi kebanyakkannye berlainnan dari restoran2 lain... Pasti cuba lepas ni....


Yang ini adalah hidangan yang di order oleh wife aku : Mee Rebus... Sedap sangat2, kuah yang berperisa dan pekat... Lagi2 kalau peras limau... Harga dalam RM9.00 semangkuk...


Manakala ini pula adalah hidangan untuk aku... Namanye menakutkan jiwa : Set Kari Hantu... Ada nasi putih, sayur goreng, ayam goreng yang dibalut dan pastinye kari dagingnye yang rasanye seakan2 sambal pun ada, kari ada, entahlah tapi yang pastinye sedap.... Harga : RM13.90 kot satu set....


Tengah melayan makanan yang diorder....


Yang ini pulak minuman aku iaitu Teh 3 Layer.... Tapi tak berapa nak ada layer.... Kat kedai mamak Bistro kalau buat memang cantik jer rupanye, tapi kat sini tak berapa nak menjadi... Harga dalam RM5.00 segelas kot... Lupa2....


Manakala adik aku Anor order Penang Asam Laksa.... Pun menarik juga... Tapi tak lawan juga dengan Asama Laksa di Restoran Groupbase Catering di Sri Damansara.... Harga di sini dlam RM9.00 juga semangkuk...


Ini adalah cadangan wife akulah ni... Dia pun dah macam aku, merata makan dan mencuba restoran baru yang boleh direkomen dalam blog aku ni....


So bagi mereka yang masih belum mencubanye, bolehlah datang berkunjung di sini.... Pasti dijanjikan dengan kelainan.... Boleh datang di salah satu outletnye di The Curve, Mutiara Damansara... Berada di tingkat bawah jer along the Curve Boulevard.....

8 comments:

Kuronofu91 said...

kalau nak rasa makanan penang yg real dan murah, dtg jer kat penang..haha

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Kuronofu91....

Memanglah murah tapi kalau saya dari sini tak kira ker minyak kereta dan tolnye... makin mahallah jawabnye semata2 nak rasa makanan penang... Hehehehe... :)

fizafantagiro said...

char kuey teow ader tak? laksa tu mcm best jer.. slurpppp.. =)

Anonymous said...

sedapppnya

joey marcello said...

arghhh...sedap!

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Mizfantagiro....

Alamak tak perasanlah pulak... nanti kalau saya pergi lagi saya inform yer... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: syafiqah redzwan....

Memang sedap.... Kena try nanti.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: joey marcello...

Alahai malam2 macam ni tak buka lah pulak... Tapi memang sedap.... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...