Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

26 November 2011

Bahayanye Penyakit Kanser Payudara.... Hanya Allah Yang Lebih Mengetahui...!!!


Hari Selasa hari tu, aku dengan mak aku ke Gleneagle Medical Centre di Jalan Ampang untuk melawat salah seorang keluarga rapat aku.... Saudara aku ni rajin datang melawat arwah abah aku masa berada di hospital dahulu... Tapi dalam masa yang sama dia mempunyai penyakit yang digeruni oleh kebanyakkan wanita di dunia ini..... Iaitu Kanser Payudara.... Dulu kerjayanye sangat bagus, iaitu pramugari di MAS... Dan masih berkhidmat dengan MAS sehingga sekarang.... Tapi dah tak fly lagilah....


Berita kemasukannye di hospital ini mengejutkan aku... Sebab sebelum ini dia bertegas taknak ke hospital.... Yang terakhir sekali dia dimasukkan ke hospital kalau tak silap aku dalam 2-3 bulan lalu di Mahkota Medical Centre di Bandar Hilir... Beberapa hari lepas tu, dengar2 dah keluar hospital.... Doktor dah sahkan dia diperingkat ke-4 dah.... Adui... Sedih aku mendengarnye.... Kalau dia berada di rumahnye di Kota Warisan Sepang, aku selalulah dengan mak aku ke sana untuk menghantar bekalan kapas, ubat2an (alatan untuk Dressing) dari hospital... Hampir setiap minggu aku akan ke sana.... 


Aku sampai dekat pukul 10.30 pagi, keadaannye stabil... Tapi banyak tidur... Percakapannye jelas... Masih boleh bertanya khabar pada aku dan mak aku.... Beberapa minit lepas tu, dia tidur semula.... Azab dia menanggung penyakitnye.... Yang menjadi masalahnye sekarang, dari paras pinggang ke hujung jari, dia tak dapat nak gerakkan dan berasa kebas.... Buat masa sekarang pelbagai ubat diberikan bagi melawan penyakit tersebut dan tinggal belum buat kimo sahaja lagi.... 

Tapi ini semuanye ketentuan Allah SWT... Sekiranye penyakitnye itu dapat disembuhkan, hanya Allah sahaja yang mampu melakukan.... Bagi aku sekeluarga, hanya doa sahaja yang dapat aku panjangkan agar semuanye berjalan dengan baik.... Aku ingat hujung minggu ni aku akan ke sana lagi untuk melihat keadaannye.... Insyaallah....

4 comments:

Lia Hasty said...

mmg bahaya sgt.
sebab sorg officemate lia.
hidung duk berdarah tak kira masa.
bila pergi check hospital check.
trus operate sbb dh stage 4.
mmg terkejut.
skrg sbb pemakanan bukan keturunan.

Ruse Sulaiman said...

semoga cepat sembuh. cubalah cari durian belanda bagi dia makan. sebab buah ni adalah pembunuh cell kanser yang terbaik. insyaAllah. makcik saya pun kena penyakit ni, alhamdulillah lps operate dan buat kimo dia sihat. cuma masih kena pantang makan supaya ia tak datang lagi... walaupun dh beberapa tahun berlalu masih tetap kena pergi hospital buat pemeriksaan ulangan.

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Clara Emily Cancer...

Oooo iyer ker... Tulah, penyakit sekarang tak kira sebab dan punca pun... Sesiapa pun boleh dapat... Cuma kita perlu jaga pemakanan kita... Uisshhh takut sebenarnye... :(

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ummi iman...

Insyaallah... Itulah yang diharapkan... Nanti saya cadangkan petua tu pada dia dan family dia.. Saya sendiri pun pernah juga dengar tentang petua ni... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...