Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

17 November 2011

Hari Tu Aku, Lepas Ni Mak Aku Pulak Yg Jadi Mak Anakin Skywalker....!!!


Selamat pagi semua.... Alhamdulillah... Aku masih lagi berblog... Kalau tidak macam beberapa minggu yang lalu terus terabai jer blog aku... Korang pasti perasankan.... Tapi kini aku rajin semula....

Ni nak cerita sikit tentang aktiviti kekeluargaan aku pada hujung minggu.... Lepas aku jadi Anakin Skywalker, kali ni mak aku pulak yang menerajui watak tersebut.... Hehehehehe... Kesian mak aku.... Mak aku sekarang sangat2 sukar untuk dibawa datang ke rumah aku di Damansara... Sebab dia sayang nak tinggalkan rumah.... Ini pun macam2 cara untuk pujuk dia.... Pujuk itulah, pujuk ini lah, last sekali aku kata, "Jom kita buat cermin mata.... Senang sikit nak baca Al-Quran setiap hari...."...


Akhirnye mak aku akur juga dengan aku.... Sebab mak aku ni kalau membaca Al-Quran naik sejengkal jer dari mukanye sebab tak nampak.... Rabun dekat.... Rabun jauh takde, ok jer... Boleh nampak.... Tak tinggi pun rabun jauh dia, baru 25 untuk kiri dan kanan mata.... Tapi untuk rabun dekatnye tinggi....


Time ni tengah test power kaca mata barunye nanti.... Tengah membaca kertas test.... Selesai sajer test dan dah buat payment... Aku ajak dia merayau pulak sekitar Ikano dan Curve.... Itu semuanye umpan untuk dia datang lagi nanti.... Mak aku ni jarang berjalan sejak arwah abah aku sakit.... Berapa tahun dia menjaganye.... Dan tahun nilah baru dapat berjalan, tapi hatinye bukan kat sini sebenarnye... Hatinye teringat rumah di Banting.... Lebih 2 hari kalau datang Damansara, mulalah dia resah jer... Dah tahu dah dia nak balik.... 

Macam tulah ragam mak aku sekarang.... Kita sendiri pun mungkin macam tu juga bila dah tua.... Entah2 lagi teruk.... So bagi mereka yang mempunyai ibu dan bapa lagi, jagalah mereka dengan sepenuh hati dan seikhlas yang boleh.... Bila mereka tiada kelak, baru korang tahu erti kasih sayang ibubapa sebenarnye.... Time tulah baru nak terasa rindu, time tulah terasa bersalah dan macam2.... Sekian....

2 comments:

cikbedahlaser said...

org tua bang.. camtu la..
mak mentua tu camtu la..
kite risau kn die dok sorg2 kt umah tu...
tp nk suruh pindah masuk... hehehehehehe

skrg ni lg la.. dh x de smgt nk terus kan hdup... haih

Chilabaey's Spot 2 said...

To: cikbedahlaser....

Bahaya tu, anak2 kena sentiasa ada di sisi... Kena berikan semangat semula... Jangan tinggalkan keseorangan.... Nanti jiwa dia sentiasa kacau dan teringat ttg kehilangan suani tersayang... Kena selalu berborak dan alih2 cerita kalau dia bercerita tentang arwah... Sekali sekala tu takpe, tapi kalau selalu kena buat sesuatu agar dia tak teringat sangat...

Suasah sebenarnye nak bagi pulih jiwa dia sebenarnye... Saya dah berpengalaman dlm hal ini, Alhamdulillah apa yang saya katakan tadi, akhirnye mak saya dapat terima hakikat sebenar setelah hampir 45 tahun bersama... Kita pun tak tahu lagi macamana esok2 kan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...