Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

14 April 2011

Masih Terasa Kehilangan Abah, Hanya Yaasin Penenang Hati...!!!


Hati aku masih tidak keruan, hati masih berkata2, hati masih terasa kehilangan, masih terasa kerinduan, masih terasa sayu bila terkenang dan masih berdegup bila terlintas akan pemergian abah.... Aku masih menangis bila terbayang wajah abah semasa hayatnye, semasa dalam jagaan aku... Dari waktu beliau masih sihat hinggalah dalam keadaan terlantar, cuma riak mata sahaja yang berkata... Sedikit demi sedikit demi sedikit perubahan tenaganye berkurangan... Sehinggalah semuanye diuruskan oleh aku dan emak....

Dan setiap hari aku akan menangis, setiap detik bila aku terkenang akan kenangan bersama... Bacaan Yaasin penenang jiwa bila aku teringat akannye... Tak pernah lagi aku lupa untuk sedekahkan surah tersebut untuk beliau... Sekurang2nye sekali sehari... Al-Fathihah sentiasa dibaca di dalam hati... Kat kira di mana aku berada... 2 hari lepas aku berada di pusara abah aku berseorangan, mendoakan dan membacakan surah Yaasin untuknye... 

Terasa sangat2 sayu, terasa sangat2 kerinduan aku padanye... Dan dalam masa yang sama, aku rasakan sangat2 tenang ketika itu... Tenang bersama2 abah aku... Hanya itu sahaja yang aku mampu lakukan untuk rasa bersama beliau setelah beliau pergi meninggalkan aku untuk selama2nye.... Aku rasa itu sahaja cara untuk aku rasa untuk bersamanye....


___AL-FATHIHAH___

8 comments:

pipoq said...

kehilangan orang tersayang memang menggegar emosi..

apa yang pasti, selama kita hidup ni sentiasa la mendoakan mereka yang telah awal pergi mendahului kita..

redho dengan ketentuan Allah.

adibah said...

Sabar Mus... I know it's simple word for those yang belum rasa and it really hard for you to faced it.. Setiap doa anak yang soleh terus kepada arwah insya Allah...

♥♥ eija ♥♥ said...

sabar yea pakngah...

memang ia menduga kita kan...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: pipoq...

Insyaallah... Itulah yang saya lakukan buat masa sekarang...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Adib...

Terima kasih Dib... Minta2 apa yang saya lakukan sekarang ni berterusan dan terus kepada nye... :(

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ♥♥ eija ♥♥

Suatu yang sukar untuk saya gambarkan... Sangat2 sukar.... :(

green@maple said...

salam ziarah..nice blog
sy pun baru kehilangan abah 13 april...bharap itu hanya mimpi..tp x mungkin kn,,, =(

Chilabaey's Spot 2 said...

To: green@maple...

Salam takziah juga dari saya... Banyakkan berdoa untutk kesejahteraan arwah yer... :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...