Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

25 February 2011

ToyC : Siapalah Bagi Aku Hadiah Ni Yer....!!!???


Siapalah yang bagi aku hadiah ni... Apa barang yang aku dapat yer... Sampul dah sah dari Toys R Us.... Dah tua2 macam ni pun dapat barang mainan... Hehehehehe.... 


Sebenarnye adalah hadiah bersama dari wife aku... Sajer untuk luangkan masa bersama kalau jumpa nanti.... Ada sikit aktiviti di hujung minggu.... 


Mainan dari Milton Bradley MB - The Game Of Life.... Dah lama dah nak beli tapi mahal sangat... Bila ada rezeki lebih ni tak lengah lagi aku menyambarnye... Konon nak ambil yang Limited Edition, tapi memandangkan tinggal sekotak jer dan kotaknye pulak ada kemek sikit, so takdelah aku nak ambil... Biasalah aku, kalau dah harganye mahal mestilah aku nak yang betul2 perfect....


Operasi membuka balut hadiah.... Tak sabar nak main... Selalu main dalam Playstation jer...



Inilah dia game nye.... The Game Of Life.... Mengenai perjalanan hidup dari waktu belajar hinggalah waktu pencen.... Agak menarik untuk bermain seisi keluarga...




Sebelum main jer dah makan masa dekat sejam nak setup barang2 tersebut... Kena potong elok2... Tapi barang yang berkualiti tinggi ni, agak mudah juga nak menguruskannye...


Satu persatu gadget2 tersebut dipasang...






Mainan yang agak complicated mainannye... So kalau nak main tu kena ada gurunye, yang pastinye guru tersebut adalah wife aku... Dia arif dalam bab mainan sebegini... Aku orang kampung, tahu main congkak korek tanah jer...


Dah setup semuanye, masing2 dah bersedia untuk main... Tapi sebelum tu gurunye kena semak semula manual sebelum game dimulakan... Kalau dalam Playstation semuanye akan di generate sendiri oleh PS.... Bila main dalam board games ni, agak lembab sikit... Kena baca dan fahamkan satu persatu...


Dalam sebuk menyiapkan Life ni, lebih sibuk lagi adalah anak buah aku Melly... Kononnye nak main samalah tu... Hehehehe.... Okalh itu sahaja yang nak aku kongsikan bersama dalam entry kali ini... Dan coding entry aku kali ni dan seterusnye nanti adalah ToyC = Toy Chilabaey... Harap maklum yer...

2 comments:

cikbedahlaser said...

mcm menarik je game ni bang..
fuhhh kena usha ni.. tp kata mahal.. adehhhh slow skit d situ.. ahahaha

Chilabaey's Spot 2 said...

To: cikbedahlaser...

Memang menarik... Trylah tengok kat Toys R Us atau area permainan Jaya Jusco... Kalau kat Toys R Us harganye RM130 lebih... Kay JJ mungkin ada yang lebih murah... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...