Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

17 February 2011

Budak Facebook, Mentang2 Atok Duduk Luar Kejap, Cucu Lupa Daratan...!!!


Mentang2 atuknye duduk luar kejap, cucu pulak yang ambil alih.... Macam nilah aktiviti aku setiap minggu... Mengemas katil abah aku yang sakit.... Tukar cadar, check tilam bubble, tukar lapik baring dan vacum bilik... Supaya tiada hama atau kuman yang akan mengjangkiti abah kau... Tapi sebelum tu kena dukung abah aku keluar kejap dan baringkan atas kerusi malas sementara aku mengemas....

Tapi semua tu kena aku lakukan dengan kadar segera sebab baring kat kerusi malas ni tak selesa bagi orang tua yang sakit terlantar....Bagi kita yang sihat ni memanglah sedap jer baring kat situ....


Kebetulan minggu ni aku bawa balik anak2 buah aku Melly dan Raja Kecik (Raja Mohammad Haris Emran) ke Banting... Apa lagi, diaoranglah yang test dulu tilam abah aku.... Sebab aku kena balancing dulu tilam bubble tu sebelum letak semula abah aku.... 







Macam tulah gelagat anak buah aku sorang ni, murah dengan senyuman bila di agah.... Dah cukup2, kasi turun ini budak... Untuk mereka yang mempunyai ibubapa yang sakit terlantar, kebersihan bilik dan tempat mereka diletakkan sangat2 perlu dititikberatkan.... Takut penyakit lain pulak yang berjangkit... 

Kalau berjangkit pada yang sakit dah tentulah, tapi kita yang sihat ni pun kena sama nanti.... So, macamana susahpun, kita perlu lakukannye.... Macam aku akan buat samada seminggu atau dua minggu sekali... Perkara wajib....


16 comments:

Ummu~Ishak said...

comel bangat!

**tanggungjawab kat mak ayah bukan takat kat dunia, sampai dorang meninggal pun kita tetap ada tanggung jawab pada mereka. doakan...

Anonymous said...

besar pahala Abg Mus....

Alin Marlini said...

besar pahala Abg Mus tu...

Khairul Onggon said...

Semoga beliau (bahasa brunei) sembuh. Beruntung dia ada anak mcm encik Mus ni :)

Khairul Onggon said...

Semoga beliau (bahasa brunei) sembuh. Beruntung dia ada anak mcm encik Mus ni :)

erolnukman said...

semoga cepat sembuh..memang kena tilam double ke bang?

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Ummu Ishak...

Terima kasih... Betul dengan apa yang dikatakan tu... Tanggungjawab kita tak berakhir di sini sahaja kan... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Anonumous...

Dah tanggungjawab saya sebagai anak... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Alin Marlini...

Saya tak mengharapkan apa2 pun... Janji saya dapat langsaikan tanggungjawab saya sebenarnye... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: wa khairul onggon...

Insyaallah... Itu yang saya harapkan En.Onggon... Dah tangunggajawab saya sebagai anak... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To (2nd): wa khairul onggon...

Insyaallah... Itu yang saya harapkan En.Onggon... Dah tangunggajawab saya sebagai anak... :) Kita doakan terbaik untuk diri kita dan ibubapa kita juga...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: erolnukman...

Insya-Allah... Itu yang saya harapkan sekarang ni... Tilam Bubble tu penting untuk pesakit yang terlantar/terbaring/tidak bergerak... Ia akan memberikan ruang udara dan urutan di bahagian belakang... So, takdelah berwap dan panas... Sangat2 penting....

Unknown said...

eeeiiii...comeynye! mesti bile da besar msti hensem..n btw, hopefully abah awk akan sihat...amin..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Nazatul Shima...

Saya rasa2 pun... Hehehehe.... Insya-Allah, itulah yang saya harapkan.... Thanks sebab tinggalkan jejak di blog saya... :)

eMMe said...

comelnye adik melly~dah besar dan ketul2 badan dia, heheee~

Chilabaey's Spot 2 said...

To: eMMe...

Dah macam bodybuiolder dah kan... Badan dia padat.... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...