Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

14 February 2011

JJCK : Besday Korang Aku Belanja, Besday Akupun Aku Juga Yang Belanja...!!!


Lama tak buat entry pasal makan2 kat area Damansara ni... Oklah ini cerita tentang Jalan2 Cari Kolestrol (JJCK) aku untuk korang semua... Bukan apa, untuk rujukan korang juga sebenarnye... Lepas dari enry ni, aku akan letak coding @ shortform untuk korang di setiap entry aku... Salah satu contohnye :

JJCK : Jalan-Jalan Cari Kolestrol        - ok tak..???


Kali ini untuk kali ke berapa entah, sempena harijadi aku yang lepas, aku sambut kat Tony Roma's Restaurant di Cinelasure, Mutiara Damansara.... Merupakan salah satu jawapan contest aku yang lepas.... Macam biasa ahli2 JJCK aku adalah aku, wife aku, adik aku Anor dan anak buah aku Melly... Si Melly dah lebih 3 minggu dengan aku sejak mamanye masuk wad... Kesian betul budak2 ni...


Macam biasa apa yang sampai dulu, mesti makan dulu... Umpama pembuka bicaralah... Padahal dah lapar giler dah... Siap suap2 lagi... Alaaa manja2 sikit dengan wife... Bukan selalu....


Bila Melly tengok makngahnye main suap2, dia pun nak suap2 juga dengan adik aku...  Time ni appertizer baru sampai... Kalau bagi Melly yang pegang garpu dan sudu, pasti entah ke mana2 perginye...


Yang ni minuman aku petang tu, PINA COLADA.... Perasa nenas... Sedap...


Ni yang paling susah nak sebut, Mango Juice... Hehehehehe... Susahkan... Boleh refill banyak kali... Yang ni wife aku punya... 



Tang ni pulak kitaorang punya appertizer, ROMA'S SAMPLER with Carot Sause... Ada Onion Loaf, Half Potato Skin and Boneless Bite...



Yang ni sebenarnye tujuan kitaorang datang makan kat sini, hidangan wife aku... BOUNTIFUL BEEF RIBS with Coseslaw and Tomato Pesto.... Kali ni ambil yang 5 ketul jer...



Yang ini pulak hidangan aku, SHRIMP PASTA.... Banyak giler udang dalam pasta ni... Saiz besar2.... Memang sedap....


Melly order FISH AND CHIP.... Ini hidangan untuk kanak2... Untuk kali ni, untuk kanak2 diberi percuma... Untung Melly... (Padahal untung pakngahnye...).. Hehehehehe....


Yang ni pulak hidangan adik aku Anor, CAR SANDWISH kalau aku tak silaplah.... Adik aku ni kalau datang kat sini mesti nak makan sandwish jer kerjanye...


Inilah hidangan kitaorang...


Melly kalau dah dapat garpu atau sudu pasti akan bersepahlah jawabnye...


Suapan sempena hari tua.... Alhamdulillah tambah setahun lagi naywa aku di dunia ni.... Oklah kat bawah ni beberapa gambar lagi untuk korang layan... Sebenarnye banyak lagi gambar, nanti korang boringlah pulak...


Bersembang2 sambil makan2...


Berbaring sambil tangkap gambar... Boleh tambah skill lagi...


Berbaring sambil menguji minda... Hehehehe... Tapi naik berlubang kertas di buatnye....


Suasana yang tenang dan relaks untuk family... Sambil sembang2 dan makan2... 

SELAMAT MENCUBA... Dari JJCK Chilabaey's Spot......


18 comments:

zati embong said...

ala,comelnya melly.

menarik!

AngahSayang2314 said...

wah bestnyerrrrrrr

Hazzy Ishak said...

my turn oh 20th feb, okay?
ehehe

erolnukman said...

tu saya cakap..kita makin tua makin manja..hehehe

Unknown said...

selamat malam abang muz..

rindu nak tatap muka kakak da si melly...

wah....JJCK..ayu suka shoutform mcm nie

apa2 pu gambar terbaik, pandai adik abg muz snap pic...

terbaik, sure gurunya abang muz??

♥♥ eija ♥♥ said...

huhu...
sedap nyer pakngah...
hehe
jjck pakngah hehe.....
nie membuatkan ja nak cuba nie hehe

ciK LyndaWawa said...

takpe...semoga murahrezeki pakcik..hehe

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Zati Embong....

Hehehe...Comel ker... Pakngahnye....???

Chilabaey's Spot 2 said...

To: AngahSayang2314....

Memang best dan sedap... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Hazzy Ishak...

Buat2 tak ingatlah Hazz.... Hehehehe.... Mesti ingat punya.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: erolnukman...

Betullah apa yang dikata... Tapi bukan mengada2 yer... Hehehehe... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Citarasa Rinduan...

Selamat tengahari Ayu... JJCK lah pulak yer... Hehehehe... Shortform untuk elert entry pasal makan2...

Gambar adalah gabungan antara 2 photographer dan 2 kamera... Hehehehe... Terima kasih... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ♥♥ eija ♥♥

Sedap sungguh... Hehehehe... Tapi siapkan duitnye banyak2 (dalam nada bunyi cerita P.Ramlee)... Hehehehe... Boleh rekomen... JJCK ok tak..???

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ciK LyndaWawa igUana...

Insyaallah, itu yang harapkan... Rezeki yang mencurah2.... :)

pipoq said...

fuhh..tak bley tahan tul tengok ribs tu..dulu kerja kat hotel kitchen leh kata tetiap hari layan ribs..ahh..rindu lak kat ribs..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: pipoq....

Tulah pasal, dalam banyak2 part dalam seekor lembu, part ribs juga menjadi pilihan... Memang sedapkan En.Pipoq... :)

Unknown said...

sgt2 menyelerakan,
buat wanie lapar utk seketika,
hihihihi....
:)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Cik Wanie...

Hehehehe... Sorrylah entry makan lagi... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...