Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

22 June 2010

Perjalanan Hidup Aku Sekarang...!!!


Selamat petang... Hari ni merupakan hari ke-15 aku berada di Hospital Banting dalam kerja2 menguruskan bapa aku dan juga mak aku.... Sepanjang 15 hari juga hidup aku tidaklah begitu teratur... Kadang kala makan minum aku sendiri aku abaikan... Sebenarnye aku terlupa... Sibuk menguruskan hal2 harian....


Maklumlah tak cukup kaki tangan... Itupun harapkan adik aku Anor... Dalam masa yang sama juga anak buah aku yang kecik Melly pun aku jaga sekarang ni di Banting sementara adik aku tak masuk belajar balik di UiTM... Kalau tak silap aku 5 Julai ni dah start kelas dah...


Macam nilah keadaan bapa aku sekarang, masih lemah tapi bersemangat melawan penyakitnye... Hampir setiap malam bapa aku akan demam, tapi tidaklah sampai demam panas... Menurut doktor, itu adalah kesan2 dan tanda2 badan melawan penyakit... Maklumlah bapa aku sejak tahun lepas lagi dah takde hempedu, so lambat sikit untuk antibodi badan nak control penyakit... Sedih aku dibuatnye bila melihat keadaannye sekarang.... Tapi berbanding dgn minggu sebelum ni, keadaan bapa aku lagi teruk...


Inilah tugasan aku setiap hari, bergilir2 dgn mak aku memberi ubat dan susu melalui tiub yang dipasang melalui hidung.... Diaorang tak beri lagi makanan yang keras takut tak cukup jumlah tenaga nanti...


Tengah membantu nurse yang bertugas buat dressing pada luka bapa aku... Aku kalau di hospital ni memang rajin tolong nurse... Kadang2 tu diaorang minta aku tolong... Kurang kaki tangan kalau aku perhatikan diaorang ni... Tapi nasib baik wad bapa aku ni kurang pesakit... Kes2 tertentu sahaja....

Oklah nanti aku update lagi tentang aku sekarang ni.... Ya Allah berikan aku kekuatan dan kesihatan sepenuhnye agar aku dapat menguruskan ibubapa aku dengan sempurna dan sebaik mungkin....

18 comments:

eyqaaman said...

semoga abah cepat sembuh. amin~

eqbalzack said...

bykkan sabar tuan...
saya doakan yg terbaik utk tuan dan keluarga...
tuan pun nampak susut sedikit..

Unknown said...

Powerfull image, I wish I could read what you wrote!!! Take care!!

KM7 said...

Semoga cepat sembuh..amin

cik panadol said...

get well soon...be strong bro!

sarah shafie said...

semoga cpt sembuh..sedih tgk..

Anonymous said...

smoga cepat smbuh..

Teh Ais Gula Madu said...

may god give a good health n happy life.

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ika...

Itulah harapan saya ketika ini... Terima kasih... Amin...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: eqbalzack...

Terima kasih sekali lagi tuan... Segala doa yang dipanjatkan sangat saya hargai... Memang harapan saya pun begitu juga... Tak berapa terurus sekarang ni... Tu yang buat nampak susut tu...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Gluseppe Maronni

Thanks alot brother... I will translate 2 u later... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: KM7...

Semoga apa yang didoakan dimakbulkan... Amin.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: cik panadol...

Insya Allah Cik Panadol.... Saya akan sentiasa kuat.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Sarah Shafie...

Terima kasih, itu yang diharapkan.... Jangan sedih, nanti saya sedih lagi.... :(

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ejum...

Harapan saya macam tulah... Terima kasih yer ejum.....

Chilabaey's Spot 2 said...

To: baby berry....

Thanks alot yer Cik Baby Berry.... Moga2 apa yang didoakan tu akan dimakbulkan utk saya dan family... :)

Unknown said...

salam bro...aku bersimpati dan berdoa agar ayah ko sembuh dan sihat seperti sedia kala...amin..dan tuk ko tabahkan hati dan kuatkan semangat sebagai seorang anak lelaki kita memang bertanggungjawab keatas kedua orang tua kita selagi hayat mereka dan hayat kita masih ada..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: zlan...

Thanks bro.... Itulah saya pegang selama ini... Selagi saya mampu dan diberikan kesihatan sepenuhnye, saya akan jaga mereka sebaik mungkin... Itu jasa cara utk membalas jasa mereka selama ini... Biar kita susah janji kebajikan mereka tidak kita abaikan... Lagi2 bila mereka ditimpa sakit, time nilah nak tgk gelagat adik beradik masing2.... Terima kasih sekali lagi bro atas pesanan dan doa yang panjatkan... Sangat2 saya hargai buat masa ini....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...