Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

20 April 2012

Hadiah Surprise Dari Aku Buat Makwe Tahun Ini...!!!


Hari Ahad lepas merupakan harijadi makwe aku a.k.a wife aku Iena.... Hadiah In Advance dah dapat dah hari tu... So, pada tarikh harijadi dia aku buat tak tahu jerlah... konon.... Dan hari Ahad tu juga kakak ipar aku ajak dia sambut birthday secara ringkas di The Curve.. Tapi aku malas nak ikut sebab nak settlekan kerja office yang nak pakai pada Isnin lepas... Memang takleh lepak punya... Dah sure kerja tak siap... So tengahari tu hantar dia ke The Curve dan aku pulak dengan agenda aku tersendiri...


Aku dengan adik aku Anor lari kejap ke Uptown Damansara untuk collect surprise kek untuk dia tahun ni... Kena tempah 3 hari sebelum hari ambil... Maknanye hari khamis tu aku dah tempah siap2 kek tersebut... Aku tempah di kedai Wondermilk, kedai yang aku selalu beli cup cake tu... 


Wife aku dengan surprise kek dia... Hehehehe... Suka sangat dia dengan kek tersebut sebab Kek Red Velvet... Dah tu beli pulak di kedai Wondermilk pulak, lagilah dia suka....






Nama kek ni adalah Foxy Red Velvet dari Wondermilk... Dan cup cake kelilingnye aku beli asing... Kononnye beli 6 ketul dapat kelilingkan kek, sekali tu tak cukuplah pulak... Patutnye 12 ketul baru boleh penuh... Lepas tu aku pun kopaklah jawabnye...

Rancangan aku hari tu agak menjadilah jugak untuk surprisekan dia... Cup cake tu aku letakkan dalam bilik tidur aku... Dalam kotak lagi... Manakala Kek Red Velvet tu pulak aku sorok tempat lain... So bila dia masuk bilik petang tu, dia cuma dapat cup cake jer, tiap2 minggu pun beli cup cake tu... Nak tak nak dia kena terima juga pemberian dari aku... Dan dalam masa dia keluar dari bilik, aku dah letakkan kek red velvet tu atas meja luar... Terkezutlah jawabnye wife aku sebab ada hadiah kek lain.... Tengok2 dalam kotak, kek kegemaran yang dinantikan...

Malam tu aku siap bagitahu dia yang konon2nye aku baru nak tempah kek tu, tapi memandangkan kena tempah 3 hari sebelum tarikh maka tak sempatlah nak belikan kek tu untuk dia... Kalau nak tempahpun dapatnye lambat, hari Selasa baru ambik... Padahal aku dah tempah awal2 lagi... On time...




Buat masa ni, Cake Red Velvet dari Wondermilk adalah yang terbaik setakat ini yang pernah aku rasa... Berbanding tempat lain, keknye kebanyakkannye kering sikit... Tapi dari Wondermilk sangat2 berpuas hati walaupun harga mahal...






Potong kek pun pakai pisau dapur sebab tajam sikit dan senang nak bawa keluar kek tersebut ke atas piring... 





Siap sedia untuk makan kek2 tersebut... Kitaorang bertiga jer petang tu...



Aku bab mengacau orang merupakan nombor satu... Sebab aku susah nak serius...



Bila nak makan ni... Dok bergambo jer kerjanye... Yang wife aku siap tangkap gambar kek dia dan update kat Facebook lagi kek yang aku surprise kan hari tu... Banyak pulak komen yang masuk....



Ini dia ahli perancang untuk surprisekan wife aku tahun ni... Bergambo dengan kakak ipar dia... Pun tak sabar nak makan kek tersebut... So settle hutang kek dengan wife aku.... Cuma nak ajak makan2 luar dengan adik aku Azu pulak lepas ni... Aku rancang makan2 pada esok harinye... Itupun kalau masing2 takde hal penting... Macam tulah aktiviti aku tiap2 tahun, selalunye malas nak rancang beriya2... Kebiasaannye tak menjadi kalau rancang lebih2... So, buat last minit mesti best dan jadi punya... Oklah, jumpa dalam next entry... 



15 comments:

rencah kehidupan said...

Enaknya kek tu...
Wah romanticnya...!!!!
Anywhere HAPPY BIRTHDAY to your wife...

~LoVE PiNk~ said...

untung nya 'mkwe'..
epy belated besday ea...

eMMe said...

Ucapkan Tahniah n hepi busday to Kakak ya Bro! Tgk kek tu cam sayang lak nak makan... mujur kakak pandai potong, cantik je di potong,hehehe..tu pun still rase saya nak makan, kek cantik, for sure sedap kan rase kek tu..untung la Bro n Kakak moga bahagia ke akhir hayat... InsyaAllah~

Ruse Sulaiman said...

bagusnya suami ;) beli beg lps tu kek lagi..

happy belated birthday utk makwe ya. semoga berbahagia dan murah rezeki

Dora said...

So sweet! :D comel la uncle and anty ^_^ Happy birthdy to Makwe uncle ya

Nur -al- Ain said...

sweet nyeeeeee pakngah!!!
pakngah kedai kek tu kt mane? dh terliurrrrrr dah..huhuuu

Anonymous said...

SALAM BOSS..
MOGA HEPI SELALU..
AKU DOAKAN KO DAN ISTERI KO BAHAGIA...

Chilabaey's Spot said...

To: ~ ADANDO ~

Memang enak sangat... Teima kasih pada wish tersebut.. nanti saya sampaikan... :)

Chilabaey's Spot said...

To: ~LoVE PiNk~

Untung makwe tu, siapa lagi nak jadi makwe saya... Hehehehehe... :)

Chilabaey's Spot said...

To: Emme...

Teima kasih Emme... Moga yang didoakan itu dimakbulkan.... Kek tu memang sedap giler... Antara yang terbaek buat masa sekarang.... :)

Chilabaey's Spot said...

To: Ummi Iman...

Terima kasih... Setahun sekali... Kalau hari2 susah juga poket ni... Hehehehe... :)

Chilabaey's Spot said...

To: Dora...

Terima kasih Dora... Insyaalah saya akan sampaikan pada dia... :)

Chilabaey's Spot said...

To: Nur -al- Ain...

Terima kasih Ain.... Kalau nak pergi kedai tu berada di Uptown Damansara... Nama kedai tu Wondermilk, sebaris dengan TM Point Uptown Damansara... :)

Chilabaey's Spot said...

To: Anonymous...

Waalaikumsalam.... Walaupun engko Silent Reader, terima kasih atas ucapan... Siapa ni...???

Sharinginfoz said...

kena cari satu biji ni untuk anak punya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...