Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

05 April 2012

Akhirnye Chilabaey Kembali Semula... Putus Asa Sebenarnye....!!!!


Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua followers ku yang dirindui.... Korang mesti hairan mengapa blog aku senyap sunyi.... Gilerlah, ini merupakan kali pertama aku menyepi sebegitu lama... 5 minggu beb.... Bukan aku malas, tetapi aku takleh LOGIN akaun aku.... Sebabnye, verify code tak dapat terima... Sebabnye lagi, sebab nombor phone aku dah expired.... Aduiii.... Sebabnye lagi.. lagi... aku tak topup nombor tersebut, sebab lagi, aku jarang guna.... Nah ambik engko takleh nak LOGIN terus...

So terpaksalah aku merayu dekat Google Gmail untuk reset balik akaun... Tapi bukannye senang beb.... First time aku report, diaorang reject sebab tak cukup maklumat.... Diaoarang macam tak percaya dan aku sendiri pun salah bagi maklumat yang betul.... Diaorang nakkan tarikh akhir LOGIN, apa sebab boleh berlaku, buktikan siapa aku dengan akuan email aku yg hantar report dan macam2 lagi.... Mula2 tu dah putus asa sangat2, habislah riwayat blog aku... Yang aku sayang tu, follower2 dah ramai....



Lat beberapa hari tu, aku aku terima lagi email dari Google suruh dapatkan segala bagai lagi maklumat.... Google nakkan butiran seperti :

1. Tarikh last LOGIN dan tempat...
2. Tarikh open akaun email tu.... Tempat sekali...
3. Komputer apa yang aku selalu pakai untuk LOGIN....
4. IP number komputer aku....
5. Internet browser apa aku pakai untuk LOGIN... IP numbernye sekali untuk Internet...
6. Device apa lagi selain komputer yang pernah aku LOGIN...
7. Email yang boleh membuktikan aku ni ada kaitan connection dengan akaun aku ni...
8. Siapa contact person dalam email tu...
9. Apa App lain yang aku gunakan dalam rangkaian App Google...
10. Uissshhh banyak lagi....

Korang bayangkan manalah aku nak cari semua maklumat2 ni, dahlah tu, diaorang bagi masa 5 hari untuk aku reply semua maklumat2 tu... Dekat 3 hari barulah aku dapat kutip semua2nye... Habis Facebook bagai aku terjah masuk, habis semua email2 lain aku kaji, habis segala maklumat dalam iMac aku cari...

Alhamdulillah malam tadi, terima email dari Google, diaorang berpuas hati dengan maklumat yang aku berikan dan telah meRESETkan semula akaun aku... Tapi kena ikut arahan yang telah diberikan satu persatu.... Gilerlah..... Lebih 5 minggu aku tak update blog, hati punyalah memberontak... Hari2 check email... Tak senang duduk, tak senang berdiri... Ingat kat nasib blog aku jer.... Sekali sekala jer aku terjah blog aku tu, sebab sakit hati jer bila tengok... Orang dah ramai yang komen, tapi aku takleh buat apa2....

So lepas ni aku akan bergiat balik dalam dunia blog ni serta berkongsi segala pengalaman dan apa2 cerita yang boleh kita jadikan tauladan dan sempadan.... Syukur Alhamdulillah.... Thanks Google Team....




9 comments:

pipoq said...

patut la lama bro menyepi..ape pun selamat kembali..

icee-yah said...

oh..complicatednye ek..nasib boleh bukak balik:)

nasir hamzah said...

hu kalau saya kena macam ni abes ler tak tahu menahu nak buat apa.. huhu maklum ler buta it gamaknya.. apapun tahniah...

Chilabaey's Spot said...

To: Pipoq...

Terima kasih... Memang malama sungguh kali ni.... Terpaksa... Aduiiii... :)

Chilabaey's Spot said...

To: Icee-Yah...

Memang betul... Nasib baik dapat jugak diaorang reset balik... Kalau tidak habislah blog saya selama2nye... :)

Chilabaey's Spot said...

To: Nasir Hamzah...

Saya pun buta IT juga, tapi kerana sebab Blog terpaksalah mencari apa yang patut... Aduiiii sakit jiwa 5 minggu bro... :)

My Airul... said...

ingat pak ngah dh pencen blogger.. br ingat nk bg msg tny.. senyap je tibe2..

Chilabaey's Spot said...

To: My...

Insyaallah saya akan tonton... :)

Chilabaey's Spot said...

To: My Airul...

Belum lagi Rul... Ada masalah besar hari tu untuk LOGIN blog... Terpaksa struggle untuk RESET balik akaun dari Google... Kalau saya pencen, saya akan inform... Hehehehe... Sekarang ni mula berblog semula dengan hati yang gumbira.... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...