Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

24 June 2013

Jerebu Datang Lagi.... Buatlah Persiapan Yang Patut....


Salam Isnin semua... Sekarang ni Malaysia dilanda sekali lagi senario jerebu yang berlaku disebabkan pembakaran di negara jiran kita Indonesia dan dalam masa yang sama hasil dari kebakaran hutan di negara kita... Tapi dalam Malaysia dalam kadar yang minimum dan masih boleh dikawal...

So banyak sekolah ditutup dan beberapa dareah diistiharkan darurat terutamanye di negeri Johor... Aku harap2kan ianye tidak berlanjutan.... Pagi semalam hingga petang di tempat aku jelas kelihatan masalah jerebu semakin worse... Semalam patutnye aku ada training di Gunung Nuang terpaksa dibatalkan memandangkan keadaan jerebu yang semakin menebal... Harap2 lah hujan turun dalam kadar segera supaya masalah ini dapat dikurangkan...

Masalahnye untuk aku, pergi kerja naik motor... Semalam pun keluar kejap ke Tropicana Mall, balik mata sakit dan pedih... Itu naik kereta tu, beum lagi naik motor.... Tak tahulah pagi ni macamana rasanye.... Harap2 tidak menjejaskan masalah kesihatanlah lepas ni... Oklah bagi mereka yang seiring dengan aku, bawa motor sambil hidung ditutup yer dengan mask... Masalahnye pulak, semua farmasi dan hardware telah kehabisan mask muka.... Solutionnye maka pakailah kain key bagai... Lindungi paru2 anda, terutamanye mereka yang ada masalah lelah.... 

Selamat berjuang mengharung jerebu yer semua... Kita doakan yang terbaik untuk permasalahan ini... Insya Allah.... 



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...