Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

23 May 2013

Dari Join Perhimpunan Haram, Baik Join Larian MILO...!!!


Pada Ahad lepas, aku join event MILO Malaysia Breakfast Day Run 2013 dengan member aku Bert dan wife aku.... Ada lagi sorang member join jugak tapi lambat sampai.... Maka takde dalam gambar untuk entry kali ni... Hehehehe...


Pukul 6.30 pagi dah terpacak dah kat perkarangan UPM Serdang.... Untuk kategori yang aku join ni adalah kategori Men Open 7 Kilometer... Cut Off time adalah 1 jam 30 minit... Lebih tak dapat Fineshing Medal gamaknye....



Time ni rasanye lagi 1-2 kilometer lagi kot.... Time ni dah rasa macam pressure dah untuk kejar masa....


Bila dah nampak pintu gerbang Finish terus tengok jam... Uishhh 1 jam 25 minit jugak aku berlari dan berjalan sejauh 1 kilometer.... Agak mencabar jugak track dalam UPM ni... Sekejap mendatar, kejap berbukit... Sebab tulah kejap berlari2 anak, kejap berjalan.... Tapi memang seronok dan kaki pun macam nak pecah buah betis dan tulang kering.... 


Kat sini ruang keluar dan tempat mendapatkan Finishing Medal yang dicari2.... Time aku nak dapatkan Medal tu, siap petugas2 bawah khemah tu tepuk untuk aku sorang.... Kononnye bagi semangat dan ucapan tahniahlah tu... Aku sorang jer pulak tu... Orang lain takde pulak diaorang tepuk... Buek malu den yooo.... Tapi memang seronok... Hilang penat kejap...


Aku dan wife aku sempat jugak bergambar untuk kenangan... Time ni tengah cari member aku Bert yang entah mana dia pergi... Mentang2lah dia laju berlari berbanding kitaorang... Kalau tak silap aku catatan masa dia 55 minit jer... Laju tu...



Wife aku siap melecet2 kaki... Orang tak pernah struggle dan join event larian macam ni.... Tapi memang dia kuat semangat... Catatan masa dia rasanye 1 jam 21 minit.... Beza 4 minit dari aku... Hehehehe... Maknanye aku boleh kejar dia lagi ni...


Memang ramai yang join larian ni.... Kategori aku jer 3 ribu lebih... Yang lain2 lagi....



Tapi yang ditunggu2 sebenarnye adalah untuk minum air MILO... Hehehehe... Teringat macam zaman sekolah2 dulu... Cuma sekarang rasanye dah lain sikit, tak sesedap masa dulu2.... Tapi 2 gelas jugak aku minum... Lepas gian... Memandangkan kena beratur panjang, so lepas minum 2 gelas, malas dah nak ambik lagi....


Wife aku yang semangat nak bergambar dengan van MILO ni...


Cari punya cari, rupanye member aku Bert dah tunggu kat parking kereta.... Yang aku pulak siap sesat jalan dalam UPM untuk ke tempat kereta... Apa taknye, sampai Subuh2 alam, gelap lagi... Bila dah terang dah sure lain macam jer rupanye.... Tambah lagi kilometer berjalan....


Bangga dengan diri sendiri walaupun tak sehebat mana pun... Maknanye denyutan jantung semasa berlari adalah normal, tak tercungap2, cuma kaki jer sakit sebab aku jarang berlari... Setakat hiking tiap2 minggu hanya berjalan... So far bolehlah join lagi event2 macam ni... 



Bila dah penat, sesi melepak bawah pokoklah jawabnye....


Lagi satu sebab time ni tengah ramai orang berpusu2 nak keluar dan balik... Jalan pun sesak giler... Biarlah diaorang keluar dulu... Dalam pukul 11 lebih baru aku pulak balik.... Relaks sikit...



Inilah hasilnye untuk event MILO kali ni.... Selain Finishing Medal, goodie bag juga diberikan... Dapatlah bahan bancuhan MILO dan juga Mug dari MILO.... Oklah tu.... Yang penting besi kat atas ni yang menjadi taruhan sebenarnye... 


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...