Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

26 November 2013

Trip To Bandung : Day 2... Bermulalah Aktiviti Shopping Aku.... Aku Ker...???


Pagi2 lagi dah bangun untuk memulakan trip di sekitar Kota Bandung... Pak supir akan menunggu sekitar 8.30 pagi di lobi hotel... Sarapan kejap di cafe hotel... Makan apa yang patut, lepas tu balik bilik ambil barang2 tyang nak di bawa sekali... Aku macam biasa usung kamera ke sana sinilah jawabnye...


Pemandangan sekitar perjalanan aku di Kota Bandung... Ini adalah stesen keretapi dan terdapat sebuah restoran berkonsepkan keretapi gamaknye... Tak singgah pun...


Yang ini pulak masjid besar yang paling hampir dengan hotel aku... Perjalanan hari kedua ni, pak supir bawa kitaorang ke kawasan menjual kulit2... Dari dompet hinggalah ke beg2 yang besar2, kasut2, sandal dan macam2 lagi...


Toko pertama adalah tokok menjual pelbagai kasut... Dan kebanyakkannye adalah berteraskan kulit... Harga tidaklah semahal harga yang terdapat di Kuala Lumpur... Geram jugak aku sebenarnye... Tapi aku dah berjanji dalam hati untuk tidak membeli kasut lagi... Gunakan apa yang masih ada dalam koleksi...



Nampak tak banyaknye kasut di dalam toko ini... Dahlah 2 tingkat, yang kat bawah ni jer dah muak aku tengok... Adik aku Anor dah malas dah nak tengok kasut2 kat dalam kedai ni... Punyalah banyak...


Ini pulak dah sampai di toko kain di jalan mana entah aku tak ingat... Rasa2nye ada business card diaorang bagi... Nanti aku update... Kat sini sebenarnye salah satu kedai borong kain untuk di buat jubah, kebaya, kurung dan macam2 lagi... Harga kat sini lebih murah berbanding yang dijual di Pasar Baru sebenarnye... 

Menurut sumber yang boleh dipercayai, peniaga2 di Pasar Baru pun marah dengan kedai2 borong ni, sebab pelanggan2 yang telah mendapat tahu akan kedai ni, mereka beralih arah ke sini untuk membeli... Serius... Masa aku sampai awal2 time tu, punyalah ramai orang... Walhal toko ni sebenarnye satu ruang di dalam sebuah rumah jer...



Korang tengok sendiri, punyalah banyak kain2 yang dijual... Main lambak2 jer...



Ini bukan tokey kedai ni yer... Ini tukang kasi sepah jer...



Minah2 yang ada kat bawah tu dari Malaysia... Diaoarang ni memborong pun tak hingat donia... Untuk jual kat Malaysia kalau aku tak silap.... Yang pakai baju biru sebelah wife aku tu adalah staff kedai ni... Dia akan bantu kita untuk carikan kain dan colour yang kita nak cari...



Ok yang ini kain untuk mak mertua aku... Yer ker, entahlah tak ingat...


Yang aku tengok ni adalah lain untuk dibuat jubah... Dah siap coraknye dah, cuma tukang jahit kena pandai potong jer... Senang betul hidup sekarang ni... 


Dah belek2 terus letak kat bawah.... Takde kesedaran sivik betul... Jangan salah sangka yer, aku bukan jenis macam tu, memang dah kain tu berada kat bawah... So aku belek2 lepas tu letaklah balik... Nak lipat tak tahu caranye...





Oklah aku beli beberapa pasang untuk dibawa balik... Nak bagi kat mak2 masing2... Dekat sejam jugak aku kat sini... Settle kat sini kitaorang teruskan perjalanan...


Masih ada lagi kereta kuda yang digunapakai sebagai pengangkutan awam... Relaks jer budak2 sekolah naik...


Sehari sebelum kitaorang sampai, hari adalah Hari Pahlawan diaorang rupanya... Patutlah macam sibuk semacam jer kat Kota Bandung ni...


McDonal tetap McDonald... Cuma takde promosi Lunch & Dinner jer... Tapi yang aku pening tu tengok kabel wayar berselirat dan menhalang pemandangan terus pada bangunan2 yang ada di belakang tu...


Ni pun best, motor dari Honda... Skuter tu... Kebanyakkannye dipakai oleh perempuan... Laju tu...


Lepas ni beberapa lagi tempat2 menarik yang pak supir aku ni bawak.... Nanti aku entrykan lagi  yer lepas ni... Mungkin sehari dua lagi sebab aku kena outstation hari ni... Mungkin bila entry ni dah dipublish, mungkin aku dah ada di Johor Bahru gamaknye.... Oklah sampai di sini sajer untuk kali ni dalam Trip Bandung 2013 aku ni yer... Jumpa lagi, bubaiiii....


Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...