Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

19 November 2013

Trip To Bandung : Day 1... Check-In Di Hotel Guntur...


Macam biasa kalau ke Bandung aku akan booking Hotel Guntur, Bandung... Bukan apa, dah biasa kat sini... Lagi satu senang sikit nak book sebab dah kenal dengan staff kat hotel ni... Pakai Facebook jer dah terus booking... Kali ni datang bertiga so kena tambah katil ekstra lah jawabnye... Takkan nak tidur atas lantai, 4 hari tu... Kalau bawak sleeping bag pun ok jugak...


Hotel ni takdelah mahal sangat, sekitar RP370,000.00 sehari... Dalam RM nye sekadar RM110 jer semalam... Ok kan... Tambahan katil dalam RM50.00 sehari... Bagi aku berpatutan...


Aku malas nak book hotel yang berbintang2, sebab seharian kita akan berada di luar, cuma balik untuk tidur jer... So dari pilih hotel yang mahal2 baiklah duit tu kita salurkan ke perbelanjaan lain... Dapat beli belah banyak sikit... Hahahahaha....


Time ni dah check in awal dalam pukul 10.30 pagi... Abis flight awal pagi lagi dari Malaysia... So sampai awallah jawabnye... Tengah menunggu katil ekstra dipasang... Kemas2 terus keluar dah berjalan... Tapi jalan kaki jer ke Pasar Baru Trade Centre dan lepak makan kat foodcourd Kartika Sari... Dua2 tempat ni dekat sangat dengan Hotel Guntur ni... Ini juga salah satu sebab aku suka hotel ni... 


Petang sikit baru balik balik hotel... Tu pun sebab nak jumpa dengan paksupir yang nak bawa kitaorang berjalan di kota Bandung ni... Pak supirnye juga orang yang sama yang aku datang dulu.... Orangnye baik dan peramah... Dan aku masih berhubung dengan dia sebelum ni... Ini pun menyenangkan aku berurusan semasa di Bandung ni... 

Satu lagi sebab aku suka hotel ni adalah sajian makan yang ada di restorannye sangat2 sedap... Ini adalah menu adik aku Anor... Sapi Masak Lada Hitam... Dihidangkan dengan nasi putih...


Yang ini menu aku malam tu, Nasi Goreng Seafood... Sedap jugak... Wife aku pilih menu Ayam Giler Ekstra Pedas... Memang giler pedasnye... Tapi lupa nak ambil gambar... Kalau nak tengok macamana rupanye korang boleh cari dalam entry trip Bandung aku yang lepas2...


Dan ini juga menu wajib dipesan kalau datang Hotel Guntur ni... Singkong 3 Rasa.... Sedap sangat2.... Sebenarnye orang2 Bandung sangat2 kreatif dalam membuat menu makanan... Ada sajer idea2 yang tak tergambar oleh aku tentang makanan di sini... Semuanye sedap2 belaka... Serius bukan aku nak tipu... 

Faktor utama kerana ekonomi negara dan negeri2 mereka yang sukar dalam menghadapi kehidupan seharian... Dengan cara2 sebegini, ianya menjadi daya tarikan untuk mencari rezeki seharian... Tiada istilah pembaziran dalam masyarakat dan penduduk Bandung... Satu keinsafan buat aku sekali lagi bila datang ke Bandung ini... Oklah, next entry aku akan ceritakan tentang aktiviti dan tempat2 yang aku pergi kali ni untuk korang jadikan rujukan... Bubai....


1 comment:

KM7 said...

nak tunggu entri jalan2 kat Bandung pula.hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...