Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

19 May 2009

Kurang Asam Jawa Punya Hantu....!!!

Satu Malam Yang Menderaukan....!!
Hari Ahad, hari tu.... Rumah aku ramai tetamu yang biasa datang mengunjung yang aku rasa macam bukan tetamu dah.... balik2 muka ni, balik2 muka tu... Mereka ni terdiri dari makhluk2 nyata di alam maya ini... tak lain tak bukan anak2 buah aku, adik2 aku dan adik ipar aku.... Tujuan datang nak bagi perabih ais batu dalam peti ais aku, bukan nak buat balik.... mak aku juga yang kesian, sebab dia yang rajin buat....

Ais batu menjadi popular bila adik-beradik aku datang.... Bukan nak buat balik....

Macam biasa bila hari Ahad ke, Sabtu ke, diaorang2 ni rajinlan bebeno datang lepak rumah aku.... mentang bapa aku ada kat sini... kalau tak haram nak datang... yang rajin pun selalunya anak buah aku Intan dengan Izzat.... itu pun lepak tengok Konsert AF... Sekarang ni AF dah habis... kalau tak datang lagi aku tak tahulah....

Baru kemas peti ais dan pastinya akan penuh dengan macam2 makanan yang diaorang bawa....

Nak dijadikan cerita malam lepas diaorang2 ni balik, aku pun macam biasa kemas rumah dan buat apa yang patut sebab diaorang ni dah tinggalkan macam2 jenis kuman, penyakit berjangkit, sisa2 toksik, sisa2 pepejal dan macam2 lagi khazanah sampingan.... Dah settle semuanya, aku pun rehat kejap lepak2 dalam bilik dengan bapa aku... borak2 kosong... lepas tu, lepak kat ruang tamu tengok TV sambil baring2 atas sofa.... tapi mata aku selalulah pandang ke luar kat balcony depan, menjadi rutin mata pulak dari dulu lagi.... manalah tahu kalau ada mata2 yang memanjat, mengintai dari luar.... time tu dah pukul 2.30 pagi.... sekejap2 mata aku pandang2 balcony.... malam tu juga angin sepoi2 bahasa.... (wah... dah lama aku tak pakai perkataan tu... sepoi2...) jadi kain langsir rumah aku pun bergoyang setiap kali ditiup sang bayu (cewah ayat tak hingat lagi)... sejuk je udara yang bertiup.... mata aku pandang lagi.... hati mula berdegup laju kejap... apasal pulak ni...??? Tenangkan semula hati.... kejap2 tu aku pandang lagi....

Peti ais kesayangan aku.... Peneman di kala malam.... Di kala perut berkeroncong...

Masa nak pandang TV semula , anak mata aku meleret macam terpandang sesuatu... aku buat tak tahu je.... perasaan aku je tu.... menenangkan diri sendiri sebenarnya sebab jantung aku dan bulu roma tak tegak pun.... lepas tu sekali lagi aku terlihat bayang2 kelibat.... benda tu melintas dari kiri ke kanan balcony, di celah2 kain langsir aku.... rendah je pulak tu.... kurang ajar punya kelibat dalam hati aku berkata.... dalam masa tu, adik perempuan aku ada di hujung kaki aku, dia buat apa entah time tu aku tak ingat... tapi dia pandang tempat lain dan tak tahu apa yang berlaku.... aku bangun dari baring memandang keluar.... Adik aku dah perasan tentang keadaan aku.... Aku bangun dan dengan hati yang kurang berderau terus ke balcony dan selak langsir rumah aku.... kurang ajar punya hantu....!!!!! Aku lepak2 nak tengok TV, engkau kacau dan sakat aku ye.... nasib baik engko tak berani masuk.... kalau engkau masuk, aku pijak kepala engko.... bagi pecah.... cewah berani gila aku sound.... terkelip2 mata kelibat tu... bergoyang2 kepala dia.... Adik aku diam tak bersuara kat dalam rumah.... Aku kalau dah berani, memang berani betul.... Ambik engko.....!!!!!

Aku suruh adik aku ambil kamera, dia tak berani.... Aku kata takpe, malam ni aku lepaskan engko.... esok engko datang aku tangkap gambar engko sekali.... Riak betul aku time tu, perasaan takut dah hilang ke mana.... Itulah aku..... KURANG AJOR PUNYA HANTU....

14 comments:

joegrimjow said...

ley jadi ghostbusterrr
kekeke

Wawa_Nadwa said...

berani plak pakngah ni.
sok2 dia dtg lagi bwk kaum kerabat sepupu sepapat dia baru tau.
kekekek!

hee hee hee!!

=P

p/s: ape kena mengena peti ais dgn cite hantu dlm entry ni. hiks!

Chilabaey's Spot 2 said...

To: joegrimjow

Itulah ingat nak jadi apply juga jadi ghostbusters... tak tahulah layak ke tidak... hehehe.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Wawa_Nadwa....

Kalau diaorang datang bawa sepupu sepapat dia, lagi bagus boleh boleh buat kenduri doa selamat sempena wawa dapat counter number 22,222 hari tu....

Peti ais tu, untuk hantu2 yang datang rumah hari tu... Takde gambar nak letak.... hehehe... sorry.... :)

Lia Hasty said...

kemas nye peti ais dia..
air tu tersusun cntik je..
telur pun penuh je..
pasni mesti kotor blk kn..

Anonymous said...

emmm..lawa esbok ko!!!

Roselynda JMdean said...

bang..
ni cite antu ke cite psl
peti ice yg hebat tuh...???
adoiiiii
sepoiiii btoll hehe

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Clara Emily Cancer...

Biasa dah macam tu.... datang je diaorang mesti macam tongkang pecah rumah.... kena kemas balik... dapat pulak yang datang anak buah yang kecik... alamak pening den punyo kepalo.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Khalifah Fedi....

Tima aceh... boleh lepak dalamnya.... sejuk.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Elle JmDean...

Cerita hantu yang takde kaitan dgn gambar.... Saje menyibukkan gambar tu.... :)

Umi Nazrah said...

nk join ghostbusters u jugak ^_^

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Nazra

Bolehx3... Hantar form dan resume kat saya, nanti panggil interview... tarikh akhir dah nak habis... cepat2.... :)

starlight said...

ensem gakmuke antu ni..waaaaaaaa..tgk ice kat ice box tu rase nak buat bandung cincau la plak....clean nyer dapur dier..suke..suke..kemas jer..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: bee....

Tulah pasal... hensemkan.... tu belum lagi kena touchup dengan makeup lagi tu....

Oooo... nak cincau bandung ye... datanglah umah... saya buatkan....

Dapur mesti clean sebab kalau kotor boleh datang penyakit dalam makanan.... Bilik?? Mestilah bersih jugak.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...