Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

18 May 2011

Yang Hidup Pasti Akan Kembali...!!!


Yang pasti, semua manuasia akan bertemu dengan penciptanye... Itulah hakikat hidup kita di dunia ini... Lebih sebulan arwah abah aku meninggalkan aku sekeluarga... Sepanjang itulah itulah juga aku dan family menziarahi arwah, samada pagi atau petang harinye... Kadang2 tu aku berdua sahaja ke tanah perkuburan... Dan kadang2 tu, aku seorang diri sahaja... Mak aku pun bkanlah sihat sangat sejak pemergian arwah abah aku, so kalau aku ada sahaja baru dia akan pergi... Selebihnye mak aku akan sedekahkan Al-Fatihah dan Yaasin dari rumah sahaja setiap kali sembahyang...


Kadang2 tu cucu sorang ni pun ikut sekali... Biasanye memang dia yang sibuk nak ikut jumpa atoknye... Belum apa2 lagi dia dah pakai tudung mamanye... Tapi kejap pakai, kejap bukalah...



Nampak tak, mana aku pergi dia mesti ikut punya... Tapi Alhamdulillah setakat ni, tak pernah pulak dia meragam bila balik dari tanah perkuburan ni... Kuat semangat juga anak buah aku seorang ni....


Biasanye aku akan pergi dengan mak aku, kalau pagi dalam pukul 8.30 pagi... Kalau petang dalam pukul 6.00 petang... Kalau nak kemaskan kawasan kubur arwah abah aku, aku datang awal sikit... Tapi kalau aku datang sorang, terasa dunia ni kecil jer.... Terasa sangat2 tenang, cuma kedengaran daun2 ditiup angin petang.... Apa2 pun, moga roh arwah abah aku tenang di sisi-Nya... Dan berehatlah secukup2 nye setelah 1 tahun lebih menanggung penyakit yang dihidapinye... Serta dimasukkan dikalangan hamba2-Nya yang beriman dan juga menjadi sebahagian ahli Syurga... Insyaallah....


____AL-FATIHAH____


8 comments:

Lia Hasty said...

semoga roh abah pakngah ditempatkan di kalangan orang beriman.
amin

Khairul Onggon said...

Melly ni mmg comey.. Klu ada gambar dia, saya mesti suka tgk gambar tu bro hehehe.. Apapun, setiap yg bernyawa pasti akan mati. Al-fatihah utk arwah abah bro.. :)

EB said...

Salam..
Sedih bila membaca.. Tp harus redha dengan ketentuannya.. Semua yang hidup pasti akan bertemu mati.. Itu sudah menjadi kemestian.. Apa pun semoga roh abah abg sentiasa tenang disana.. Semoga dipermudahkan segala urusannya...

Btw.. Adik Melly sngt² comel.. huuu geram.. Pakai tudung lg la nmpk sngt² comel!!

nairaariaa said...

semoga anda sekeluarga kuat...dan semoga roh ditempatkan dikalangan orng beriman...hidup kita mesti diteruskan...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Clara Emily Cancer...

Insyaallah.. Itulah yang diharapkan dan didoakan... Amin...

Thanks Lia... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: wa khairul onggon...

Comel ker...???? Hehehehe...

Betul, setiap yang bernyawa pasti akan kembali kepada penciptanye... Thanks bro...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: EB...

Salam bro... Thanks... Insyaallah, itulah yang diharapkan...

Melly...??? Comel ker... Hehehehe... Adalah sikit... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: nairaariaa...

Masih mencuba untuk kuatkan semangat semula... Mengatur semula kehidupan... agak sukar sebab setahun lebih mempunyai jadual ketat dengan arwah dan kini bila beliau tiada terasa sangat2 kekosongan....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...