Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

21 May 2011

Aku Ingatkan Blogger Fanatik Pada Ben Jer, Rupanye Macaron Pun Ada...!!!


Salam Sabtu semua... Beberapa hari ni aku sibuk dengan kerja dan menguruskan family hingga tak sedar ada isu hangat yang diperkatakan dalam komen blog aku ni.... Biasalah dunia blogspot... Manusia berhak bersuara dan memberikan pendapat tentang sesuatu kan...

Kali ini tentang Macaron pulak... macam2 lah diaorang ni... Dah aku kata tak sedap, tak sedaplah pada tekak aku... Ada pulak yang bertanya aku kenapa tak sedap, beli kat mana, dan macam2 lagi.... Apalah diaorang ni, tekak aku, bukan tekak dia pun... Duit aku, bukan duit dia pun... Selera aku, bukan selera dia pun... Pun... Pun... Pun... Pun.... 

Sebab aku rasa yang beri komen tu adalah mereka2 yang menjadi pengusaha Macaron ni sendiri (tengah sedap mendapat tempahan dan untuk), fanatik yang tak pernah merasa benda baru, mereka yang cepat terpengaruh dengan tulisan/entry seseorang atau empunya business itu sendiri.... 

Bagi aku kalau benda tersebut sedap, aku akan promote walaupun aku tak mendapat apa2 komisen pun sebab tujuan blog ini adalah untuk berkongsi pengalaman... Ini semua mereka2 yang masih baru dalam blog aku... Korang faham kan.... 

* Aku nak cipta menu barulah lepas ni... Cameron... Boleh...???



10 comments:

ღKekunangpelangiღ said...

Tak pernah jumpa lagi benda alah ni,
teringin pulak. Kalau hari tu kat area batu pahat, johor ada juga jual macam ni tapi panggil Dorayaki yang macam doraemon makan tu. hehe ^^

Nava Kishnan said...

Macaroon is a craze now, taken over from cupcakes, but can be so sweet to eat.

Unknown said...

sebenarnya semua ini bergantung pada tekak dan selera memasing,
ada yg suka & ada yg tidak,
mcm wanie,
wanie mmg suka sgt2,
hihihi...
mama pulak mmg x suka,
so wpun kami nie anak-beranak,
tapi selera tekak x sama kan...

hihihihi

Chilabaey's Spot 2 said...

To: EpoLღsiKunang2...

Takpe kalau datang KL atau jumpa nanti boleh try yer... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Nava Kishnan...

I agree with u... So sweet to eat... :(

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Cik Wanie Ghani....

Betul tu CW... Tekak masing2, tapi bagi saya, ia terlalu manis untuk dimakan... Bakal mengundang penyakit nanti... Tapi taklah, makanan ni saya kategorikan makanan bermusim.... :)

cikbedahlaser said...

wohaa..
ade makan sekali aritu.. tapi rasa mcm x leh go sgt.. too sweet..
tapi tatau la kot kedai tu wat mmg x best kan...

smlm akak sy dr sabah msg bgtaw nak cari makaron.. adoi la

Chilabaey's Spot 2 said...

To: cikbedahlaser...

Tak sesuai dengan selera kita melayu... Manis merapu jer sebenarnye... Ni kalau ada pengusaha macaron baca komen ni mesti marah ni... :)

Anonymous said...

yang sebenarnya..org bukan pertikai apa yg tuan blog cakap sedap ke tidak.tak sape marah pun awak cakap tak sedap tu.sbb itu selera masing2.yang menjadi punca orang tak puas hati tu sbb awak letak label/logo kedai dr mana awak beli.itu sahaja.perbuatan tu menjatuhkan air muka tuan punya kedai@orang yg masak mac.tu.sekarang FAHAM tuan punya blog?faham takkkkkk?cuba bc balik komen2 tu.

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Anonymous....

Tak sudah2 lagi... Takpelah saya faham... See you.... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...