Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

11 May 2011

Pernah Makan Red Velvet Cake Tak...?? Mai Aku Nak Habaq...!!!!


Pernah merasa dan makan kek Red Velvet Cheese Cream tak...??? Kek ni jarang ada dijual dikedai2... Tapi aku dah dapat merasakannye sendiri... Sebelum ni asyik dengar wife aku cerita tentang kesedapannye... Kek ni sempena harijadi wife aku tempohari sebenarnye.... Dia asyik cerita jer tentang kek ni, so dia cadang untuk dapatkan kek ni untuk tahun ni... Oklah tu aku kata, nanti claim.... So diapun orderlah kek ni....


Sebenarnye ada cerita tentang kek ni... Menyedihkan bila dikenang.... Cerita macam ni, kek ni adalah kek untuk sambutan harijadi family member aku untuk bulan April lepas... Maklumlah ramai benor yang sambut harijadi bulan April ni... Kononnye akan dibawa balik ke Banting pada 29 April.... Kena order awal untuk kek ni, sebulan sebelum dah order...

Tapi apakan daya, Allah yang telah menentukan... Arwah abah pergi meninggalkan kami pada 6 April 2011 lalu... Maka kek ni takdelah untuk menyambut harijadi sesiapa... Kami sekeluarga dalam keadaan darurat lagi... Tiada semangat pun nak sambut... So pada 28 April tu ambillah juga kek yang telah diorder ni di area Subang Airport.... Bawa balik ke rumah aku di Damansara, esoknye potong sendiri2 sahaja dengan wife aku... Terasa sedih pulak bila mengenangkannye....


Tak tahu nak gambarkan macamana rasanye, sangat2 berbeza... Takde idea bahan apa yang digunakannye... Tapi sangat2 sedap... Ditambahkan lagi dengan cheese cream dan juga dark chocolate, memang sedap giler.... Tapi dalam gambar tu chocolatenye berterabur sikit sebab tak jaga masa bawa kereta tempohari... Itu yang berterabur tu.... Hehehehehe....


Nampak tak rupanye... Merah seperti namanye.... Sangat2 sedap.... Tak pernah lagi aku rasa di mana2 outlet kek selama ini.... Atau aku sorang jer yang tak pernah try, entahlah... Tapi harganye agak mahal sedikit dari kedai2 kek ternama... Itu jer yang aku boleh bagitahu... Tapi berbaloi dengan rasa dan rupanye... Yang ni aku taknak komplen macam aku komplen pasal Macaron yang manis tak tentu pasal tu... Oklah kalau korang jumpa kek, aku cadang korang cuba yer... :)


30 comments:

♥♥ eija ♥♥ said...

uishhhh pakngah..

ja nampak pun sedap giler...

baca nama kek nie pun tahu mesti sedap hehe....
eiiii nak cari laaa mcm nie hehe....

mahal tak pakngah hehe... mesti kan...

Saya Punye said...

tengok pun dah dapat rasa sedapnya..

sesuai dengan nama dia kn..

baca nama pun dh teringin gak nih.. hihihi

Unknown said...

ari tue nak singgah kat Empire Subang,
nak beli red velvet cake lah,
tapi sbb masa x mengizinkan,
akhirnya terkubur jugak tekak nie nak rasa velvet cake nie,
huhuhu

Ummu~Ishak said...

tapi kek tu tak cukup merah kot, sbb saya penah jumpa yg betul2 merah menyala

Khairul Onggon said...

Adoyaiii.. tgk pun tau betapa sedapnye kek ni.. Betul2 menguji "kedietan" hehehe...

CaDLyNN said...

mmg sedap pon kek ni...

EB said...

Aku ni bukanla pengemar kek..
Tp tngk kek ni mmg nmpk sedaplah bang..
HUuu dap dap...
Selamat Ulang Tahun ye kat Akak..

Nur -al- Ain said...

alaaa sedapnyeeee.. telan air liur dh ;(

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ♥♥ eija ♥♥

Hehehehe... Sajer jer kasi bakor... Takdelah... Sajer untuk informasi terkini... Kan blog saya ni untuk dikongsi bersama...

Cuba cari dan rasa nanti kalau jumpa... Mahal sikitlah dari kek biasa... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Saya Punye...

Alamak dah teringinlah pulak yer... Takpe, cari jangan tak cari... Dah jumpa try yer, lepas tu buat entry... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Cik Wanie Ghani...

Aisemen..... Takde rezekilah tu.. Takpe nanti turun KL lagi boleh cari balik yer CW... Jangan kempunan sudah.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Ummu~Ishak....

Kek tu agak merah jugalah... Tapi colour camera pun satu hal juga ni... Saya tak pernah jumpa lagi sebelum ni, so tak tahulah calour sebenarnye apa... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: wa khairul onggon...

Alamak En.Onggon... Terentry pasal makanan yang menguji kedietan andalah pulak yer... Sabor2, ini semuanye dugaan... Hehehehe... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: CaDLyNN...

Hehehehe... Dah ada geng dah saya... Sedapkan... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: EB...

Saya kalau kek2 macam ni, oklah... Tak manis sangat... Tapi memang sedap kek ni EB... Boleh cuba kalau jumpa nanti yer...

Insyaalah saya akan sampaikan... Terima kasih... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Nur -al- Ain...

Alaaaaa siannye... Terliurlah pulak.. Sorrylah Ain tak dapat nak simpan sepotong... nanti minta En.Airul kita carikan yer... Hehehehe... :)

eMMe said...

bro muz, mane nak cari kek red velvet ni, nak try...bukan secret receipe kan?kan?

Chilabaey's Spot 2 said...

To: eMMe...

Ni bukan Secret Recipe punya kek... Wife beli... Ni alamat dan butiran kedai tersebut :

Ni alamatnye :

No.1, Jalan PJU 1A/28C,
Ara Damansara,
47301 Petaling Jaya,
Selangor Darul Ehsan.

Website : www.angeltreat.com
HP : 012-3440989 / 019-2700312

*Try dulu, kalau tak dapat contact ker, inform saya balik...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ♥♥ eija ♥♥....

Memang sedaplah cikgu.... nanti kalau jumpa cubalah... Pasti puas hati... Tapi bergantung juga pada kedai yang buatnye... Harga bolehlah tahan.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Saya Punye...

Alamak, entry yang membuat blogger semua terliur ni.... Tapi memang sedap kek ni.... Kena try lepas ni tau... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Cik Wanie Ghani...

Takde rezekilah kalau macam tu... Takpe CW nanti kalau datang KL lagi boleh cari dan merasainye yer... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Ummu~Ishak...

Oooo yer ker... Saya pun first time makan tak tahulah pulak colour sebenarnye... Lain orang lain cara dan colournye.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: wa khairul onggon...

Memang sedap En.Onggon.... Alamak teruji 'kedietan' yer... Memang sajer jer pun entry ni dibuat.... Hehehehe... Takdelah gurau2 jer.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: CaDLyNN....

Yeeeee.... ada blogger yang menyokong saya akhirnye tentang kesedapannye.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: EB...

Saya pun bukan penggemar kek yang manis2... Tapi bila mencuba yang ini pasti akan mencubanye lagi.... Satu lagi favorite kek saya adalah Carrot Cake....

Insyaallah saya akan sampaikan... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Nur -al- Ain...

Alaaaa siannye.... Nanti datang KL ajak Airul cari yer... Lepas tu meleleh air liuq makannye... Hehehehe... Gurau2.... :)

Anonymous said...

kenapa xletak label kedai yg buat kek ni?

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Anonymous...

Maaf, blog saya bukan untuk mempromosi barangan atau perniagaan... Tapi siapa yang tanya saya akan emailkan... :)

cikbedahlaser said...

owhh.. pernah makan sekali..ni pon antara benda terbaru...
tny kat org yg jual tu ape beza butter kek dgn red velvet... sbb die kata sama je..
yg berbeza.. die gune butter milk n kaler merah.. tapi mmg lemak2 la.. sedapppp kan?

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Cikbedahlaser...

Memang sedap... Yang ni memang puas hati... Tapi siapa yang tak puas hati tu, tak tahulah.... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...