Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

08 May 2011

Maaf...!!! Aku Tak Sambut Hari Ibu.... Sebab..???


Salam pagi Ahad semua.... Adakah aku terlambat untuk mengucapkan Selamat Hari Ibu buat semua ibu2 di luar sana....???? Lambat ker, cepat ker alu tak kisah sebab aku takdelah sambut sangat Hari Ibu ni.... Sebab aku hari2 sambut hari ibu buat emak aku.... Takkan nak sambut sehari jerkan.... Kenalah hari2 kita sambut....

Sekarang ni aku hanya emak sahaja di dunia ni... Abah dahpun meninggalkan kami sekeluarga untuk selama2nye... Dah sebulan dah abah aku meninggal.... Tapi masih memberikan kesan yang mendalam buat aku dan ahli keluarga yang lain.... Terutamanye emak aku sebab selama 43 tahun tak pernah berpisah dengan arwah abah aku dan tahun ini terpaksa berpisah untuk selama2nye.... 


Sebenarnye nampak perubahan yang berlaku pada mak aku.... Air muka kerinduan pada suaminye terpahat.... Kadang kala tu termenung bersendirian... Kadang2 tu menangis tiba2... Perasaan sayu menyelubungi hatinye... Itulah tanda kerinduan yang amat sangat buat mak aku... Tatkala kerinduan ini akan kedengaan bacaan surah Yassin di rumah oleh mak aku untuk menenangkan semula hatinye itu... Samalah seperti aku juga, bila terkenang akan arwah abah aku, hanya bacaan Yaasin sahaja yang dapat aku berikan untuk disedekahkan pada arwah abah aku....

So tahun ini akan ada perubahan besar dalam keluarga aku, mengharungi kehidupan tanpa adanye kehadiran arwah abah aku... Itu adalah pasti dan macamana untuk aku mengharunginye itu tak pasti... Hanya kekuatan semangat dan sokongan moral untuk mak aku sahaja yang dapat aku permudahkan.... Insyaallah....


Untuk emak aku Hajah Mobimah Binti Abu Bakar, Selamat Hari Ibu.... Moga diberikan kesihatan sepenuhnye dan kekuatan dalam menempuh hari2 yang mendatang.... Terima kasih kerana menjaga dan menguruskan arwah abah dengan sebaik mungkin... Tak akan ada seorang isteri yang mampu menguruskan suaminye dengan sempurna, penuh kasih sayang dan menyempurnakan segala tanggungjawabnye dengan penuh keikhlasan.... Memenuhi keperluan harian arwah abah dengan sebaik mungkin tanpa mengendahkan diri sendiri.... Semuanye itu semata2 hanya untuk seorang suami tersayang..... 

Apa2 pun kita telah lakukan segala amanah yang diberikan dengan penuh tanggungjawab dan keikhlasan.... Sayang mak.....!!!!!



7 comments:

pipoq said...

kekadang sesetengah orang waktu lengkap ada kedua ibubapa tak reti camne nak menghargai keduanya..

bila dah takde baru la menyesal tak sudah itu ini katanya tak sempat nak dilakukan..

beruntung la bagi sesiapa yang sentiasa menghargai kedua ibubapanya..

RHI said...

Al-fatihah buat abah, dan selamat hari ibu buat emak ( Hajah Mobimah )

eMMe said...

selamat hari ibu auntie, moga tabah selalu menempuhi liku2 hidup ini, buat bro Muz, hargaila masa emas bersama ibu anda, pesan buat diri saya juga.....

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Pipoq...

Betul dengan apa yang dikatakan... Tak guna nak terkilan bila mereka dah takde... So, gunakan masa yang ada untuk berbakti dan berjasa dengan penuh ikhlas dengan mereka...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Yatie Awang....

Al-Fatihah dan selamat hari ibu... Terima kasih banyak2 yer....

Chilabaey's Spot 2 said...

To: eMMe....

Terima kasih Emme... Insyaallah saya akan mengharunginye seadanye... Nak balik tidur bawah ketiak mak lah....

ur cousin said...

Abg Chah,

jaga maklong baik2 yer... dah byk dugaan yg dia harungi... nway buat abg chah, tahniah kerana menjadi anak yg baik.. what goes around comes around bro.. ada bhg masing2 nnti..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...