Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

14 August 2012

Alangkah Seronoknye Kalau Jadi Macam Budak Ni....!!!!


Alangkah seronoknye kalau aku jadi macam budak ni...!!!


Assalamualaikum semua... Seminggu lebih aku tinggalkan blog aku bersarang labah2 tanpa entry... Bukan apa, terlampau busy dan banyak perkara yang berlaku dalam hidup aku yang perlu aku settlekan dan fikirkan.... 

Beberapa minggu ni aku banyak menguruskan family aku... Salah satunye sejak mak aku patah kaki tempohari... Appointment doktor start dah melambak2, perlu perancangan hidup yang teliti selain sibuk dengan kerja2 office... Banyak benda yang aku perlu buat sebelum raya ni, dan rasanye raya tahun ni tak berapa ceria bila memandang wajah mak aku yang masih dalam perhitungan....

Kalaulah aku menjadi macam anak buah aku sorang ni, kan best.... Tapi bila difikirkan tanggungjawab yang dipikul semuanye itu bagi aku tidaklah perlu... Kena juga selesaikan dan kenalah ambil berat dan melakukannye sebaik mungkin... Tiada perkataan lelah dan penat bila menguruskan seorang ibu... Tidak perlu berkira, tidak perlu mengeluh, yang penting tanggungjawab serta keikhlasan yang perlu beri....

Bagi yang tidak mengalaminye, nampak seperti mudah... Mudah seperti teori yang keluar dari mulut dan kotak fikiran... Tapi melaksanakannye, hanya Allah SWT sajer yang tahu... Yang penting bagi aku, tanggungjawab seorang anak perlu dilaksanakan... Insyaallah....



4 comments:

Bitt (double IS) said...

mesti u memang sibuk lagi skang ni..hope dipermudahkan segalanya ya...

nairaariaa said...

pandangan sy la saudara amat bertuah sbb dapat berjasa kat ibu..sape yng mampu buat tu sume..jgn mengeluh buat dgn seiklas mungkin pasti rase ringan.tangjawab kite...huu~pernah alaminye.jgn pikir byk just do...insyaAllah segalanye dipermudahkan.insyaAllah kal seorng anak yg jage ibunye pasti cepat sembuh.aminn =)

Chilabaey's Spot said...

To: Bitt (double IS)

Memang sibuk sejak dulu lagi... Memang harapkan segala urusan itu berjalan lancar... Terima kasih atas segalanye yer...

Chilabaey's Spot said...

To : nairaariaa...

Terima kasih banyak2 sis... Moga apa yang diperkatakan itu dapat membantu saya menjalani segalanye... Insyaallah... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...