Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

09 September 2008

Aku... Chilabaey...

Inilah aku Muzafar Shah Haji Zainal..... lahir tahun 1976.... sekarang ni menetap di Bandar Damansara Perdana..... kerja aku adalah sebagai Town Planner di syarikat swasta di Jalan Bukit Bintang, Kuala Lumpur..... Satu hal tentang aku dari darjah 4 lagi aku dah mula minat bidang photography.... sampailah aku habis UiTM minat aku bertambah.... cuma modal je takde.....
Camera yang aku dah pakai setakat ini : Mula2 camera bapa aku yang aku curi2 bawa pergi rombongan ke Kuala Lumpur time tu darjah 4 Model Yashica MG-1 (filem) tahun 80an, lepas tu Model Minolta X300s (pun filem juga) tahun 90an... yang ni abg ipar aku bagi pasal dia berlagak beli tapi tak reti nak pakai sebab SLR banyak setting..... Tahun 2002 aku beli Model Canon EOS 300 Date (still pakai filem...) yang ni aku banyak dapat job freelance dgn kawan2 je..... Ada modal sikit tahun 2003 aku beli Model Canon EOS 300D (yang ni baru start digital..) best giler... buat job pun senang banyak.. tak payah takut gambar tak jadi macam pakai filem dulu...... yang terbaru aku ada Model Canon EOS 1000D..... pun best juga.... dan idaman aku sekarang ni Canon EOS 50D untuk semi profesional....... tunggulah lama sikit nanti harga mesti turun banyak...... sabar2...... Banyak juga benda2 sampingan yang aku beli lepas tu.... kiranya boleh lah buka studio gambar..... semua camera2 ni masih aku simpan dan masih berfungsi sepenuhnya....

1 comment:

mIsS aPple GrEen said...

lepas ni bolehlah sikecik tu jadik tukang angkat camera cum model gediks...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...