Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

27 March 2010

Jom Malam Ni Kita Lakukannye....!!!

Aku dah lakukan pada tahun lepas tentang Kempen 60 Minute Earth Hour.... Tahun ini akan berulang kembali... Malam ni jer masa dan tarikhnye.... Apa nak tunggu lagi.... kita duduk rumah dan gelapkan apa yang patut.... Cuma sejam sahaja....

Kalau dirasakan sekarang ini tentang kepanasan cuaca, ramai yang mengeluh... :

Manusia 1 : "Panaslah hari ni, hujan kejap jer.... Cubalah hujan lama2 sikit...."
Manusia 2 : "Ya-Allah panasnye petang ni..... Bilalah nak hujan...."
Manusia 3 : "Hujan lebat, tapi petang jer baru nak turun...."
Manusia 4 : "Hitamlah kulit aku, dahlah aircond tak sejuk...."
Manusia 5 : "Sejak akhir2 ni panasnye Ya-Allah, tuhan jer yang tahu...."
Manusia 6 : "Hanguslah kulit aku lepas balik site ni.... ada sunblock....???"
Manusia 7 : "I jarang berjemur sejak akhir2 ni, panaslah... tak biasa...."

Jangan mengeluh jer dengan apa yang telah Allah SWT suratkan.... Kita sebagai hambanye kena lakukan sesuatu untuk kebaikan BUMI kita juga.... Tapi dalam melakukannye, kena juga jaga keselamatan diri.... Jangan sampai orang tak kenal pulak masuk rumah..... Pintu kunci sebelum buat apa2 yer.... Risau juga zaman sekarang ni, ramai yang tak berhati perut.... 

Apa tunggu lagi, ikut aku yer, join sekali nanti.... Tapi aku akan tambah 1/2 jam lagi atau lebih lama..... Sekadar bonus untuk Bumi kita ini.... Insya-Allah....

4 comments:

Syariniey Amran said...

ayoh lakukan semua! :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Syarinie Amran...

Yeeee saya dah lakukannye tadi.... Extra 30 minute lagi... Alhamdulillah semuanye berjalan lancar.... Tapi tahun ni ramai juga yang tak prihatin di blok2 rumah saya.... :(

Wawa_Nadwa said...

tahun ni wawa berada kat JB. Cam takde org join pon.. Aihh!

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Wawa_Nadwa...

Takpe, tahun depan kita sambut sama2... Tapi memanglah tahun kurang sikit org sambut, promosi kurang kot.... :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...