Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

07 February 2011

[Update] Dimasukkan Wad HUKM Cheras...!!!


Hari ni dah dekat seminggu dah adik aku di wad HUKM Cheras... Masih dalam pemerhatian doktor... Mungkin beberapa hari lagi selepas ubat2an dia serasi dengan system dalam badan, barulah dia boleh discharge.... Sekarang ni aku agak kelangkabut sikit, tu yang blog pun terabai tu... Terpaksa berulang alik dari Banting - Damansara.... Abah aku pulak sejak beberapa hari ni tak berapa stabil pulak kondisinye, mak aku demam... Aku sendiri sejak semalam boleh pulak demam sekali... Tak berapa sihat sangat, itupun lawankan juga...


2 Februari (Selasa) lepas, adik aku Azu terpaksa dimasukkan ke wad semula di HUKM Cheras... Tapi kali ni bukan kes kecemasan... Dia dapat panggilan dari HUKM supaya dimasukkan ke wad untuk moniter ubat antibiotik yang baru... Antibiotik yang lalu tidak sesuai dan tidak dapat melawan penyakitnye.... Akan mengambil masa selama beberapa hari... Rasa2nye mungkin hari Isnin atau Selasa baru boleh discharge, itupun bergantung pada keadaan badannye... Adui kesiannye dia... Baru nak seronok2 kat rumah dan mula kerja, dah kena tahan wad balik...

Sepatutnye dia nak balik rumah mak aku sempena cuti ni, last2 dapat call dari HUKM... Nak buat macamana, untuk jaga kesihatannye terpaksalah diikutkan prosedur semua tu... janji sehat lepas ni... Memandangkan adik aku akan berada di wad HUKM, maka anak buah aku Melly akan duduk dengan aku dan yang kecik Raja Kecik duduk dengan bapanye.... Kurang sikit beban bapanye, senang sikit nak uruskan...



Lagi satu wife aku balik Ipoh, so aku dengan Anor jer... Melly senang sikit untuk aku jaga, kalau yang kecik tu tak berapa pandai nak pujuk tidur... Lagi2 Raja Kecik tu manja dengan makngahnye berbanding pakngahnye... Kalau dengan aku memang taknak tidur, tapi dengan makngahnye senang jer tidur.... 

Moga adik aku cepat discharge dan sihat semula... Insya-Allah... :)


10 comments:

Azah Rahaman said...

amin, mudah2an

Unknown said...

tesentak ayu baca entry ini,,
mujur adik abang just di ganti antibiotik bukan apa2


psst>; cute si raja kecik....comel...pandai kak jaga sampai dia leh tidur..serasi tu..mana tau, esok2 abang dan kakak dapat cahaya sendiri..amin

Nur -al- Ain said...

semoge cepat sembuh.. cntk nye gmbr melly ;))

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Azza Firza...

Insya-Allah... Terima kasih terjah blog saya... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Citarasa Rinduan..

HUKM masih moniter adik saya walaupun dah keluar wad...

Raja Kecik memang manja dengan makngahnye, tapi Melly memang rapat dengan saya sejak lahir lagi... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Nur-Al-Ain...

Insya-Allah.. Itu juga harapan saya...

Terima kasih... :)

zati embong said...

moga cpat sihat..baby itu,cOmelnya..eii geram2.

pipoq said...

bro tak cuba ubatan lain ke selain ubatan yang dibekalkan hospital ?

cam homeopati ke, herba ke..

apa pun saya doakan semoga keluarga bro diberikan kesihatan tubuh badan dan dapat menjalani kehidupan bahagia seperti sediakala..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Zati Embong...

Insya-Allah... Comel sangat... Pakngahnye tak comel...??!! Hehehehehe... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Pipoq..

Ada... Jalan seiring... Tapi more pada ubatan hospital... Terima kasih sudi mendoakan kebahagian dan kesihatan family saya... Moga allah mencurahkan kebaikan untuk Bro juga... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...