Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

10 June 2010

Aku Berhenti Dari Blogspot....!!!!

Assalamualaikum kepada semua my follower yang disayangi...Aku minta maaf pada korang semua yang terpaksa berhenti dari memblog utk seketika... Sekarang ni aku dan family dalam keadaan darurat di mana bapa aku telah dimasukkan ke Hospital Banting pada Isnin hari tu disebabkan keadaannye yang semakin lemah....

Dikejarkan ke hospital pada Isnin lalu dengan ambulan.... Sangat2 genting ketika itu... Padahal jarak antara rumah aku ke hospital tersebut dalam 5 minit perjalanan... Dan ketika itu aku bagaikan putus harapan untuk sampai ke hospital...

Keadaan bapa aku ketika itu sangat2 genting... Sejak hari aku balik pada Sabtu lepas keadaan dia dah semakin lemah.... Tapi masih asa respond dgn arahan dan percakapan yang aku sampai... Tapi pada hari Isnin tersebut, keadaannye semakin runcing... Dan setelah mendapatkan pandangan dari kawan rapat bapa aku ketika itu.... Satu keputusan telah diambil, yang mana satu panggilan ke hospital perlu diambil.... Itupun setelah kawan bapa aku tu minta anak saudara yang bekerja di hospital tersebut melihat keadaan bapa aku... Terus dia buat panggilan ke unit kecemasan untuk menghantar ambulan dan pembantu perubatan... Disebabkan bapa aku terlalu lemah terpaksalah strecer di bawa masuk ke dalam rumah...

Allah sahaja yang tahu macam mana keadaan aku ketik itu, naik ambulan sekali menemankan bapa aku... Hati mana yang tak sedih bila bapa sendiri tidak memberikan apa respond time tu... Sepanjang dalam ambulan tersebut aku sentiasa membacakan khalimah syahadah di telinga bapa aku... Hany itu sahaja yang aku mampu lakukan ketika itu...

Setelah sampai di unit kecemasan, bapa aku terus dibaringkan di atas katil dan mereka kakitangan hospital bertungkus lumus menstabilkan semula bapa aku... Aku kejap keluar masuk unit tersebut utk melihat sendiri keadaannye ketika itu... Hampir 2 jam barulah tahu akan masalah yang dihadapinye.... Rupa2nya darah bapa aku telah dimasuki kuman, dan kuman tersebut telah mula mengganggu sistem badan dan juga organ2 dalaman... Paru2 telah dijangkiti, buah pinggang ada kemungkinan, dan beberapa bahagian lagi... Bila kakak aku bertanya bagaimana % chances bapa aku untuk pulih, sekarang ni dalam keadaan kritikal 50/50... Luluh hTi aku ketika itu.... Terus aku redha dengan keputusan yang disampaikan oleh doktor terbut... Air mata aku tahan seboleh2nye supaya mak aku dapat menguatkan semangatnye....

Apa yang boleh dibuat ketika ini,antibiotik tahap paling kuat, terpaksa diberikan.... Tapi terdapat risiko yang amat tinggi... Di mana ubat tersebut akan melawan kuman tadi dan sekiranye badan bapa aku tidak dapat melawan maka beberapa organ penting akan terhenti dengan tiba2... Terutamanye jantung... Subhanallah.... Takutnye aku ketika itu.... Setelah penerangan dari doktor tersebut jelas, maka beberapa dokumen2 penting ditandatangani oleh aku.... Macamana aku nak terangkan kat 2 lagi adik2 aku.... Air mata dah bertakung, kalau aku lepaskan pasti mak aku akan lagi kuat menangisnye... Dalam keadaan sekarang ni cuma aku berserah kepada Allah SWT sebab Dia yang menentukan.. Bagi aku dah pun berusaha sebaik mungkin dan mak aku pun telah membela bapa aku dengan sebaik2nye....

Nanti aku update dari masa ke semasa... Sebab aku masih dalam keadaan kurang terurus ketika ini... Aku pinta doa dari semua follower aku dan sahabat handai supaya mendoakan bapa aku agak kembali sihat dan baik... Dan sekiranya penyakit dihidapinye menyiksakan dan membebankan dirinya, aku redha untuk engkau ambil nyawa bapa aku dengan tenang dan letakkanlah di kalangan orang2 yang bertakwa serta beriman... Dan aku mahukan aku dipertemukan semula di pintu syurga kelak... Insya-Allah....

36 comments:

dian said...

be strong..
jgn putus asa..

DrSam said...

salam. Saya doakan agar ayahanda sdr diberi kekuatan dan keafiatan untuk kembali bersama keluarga tercinta.

Hazzy Ishak said...

Salam,

Hazzy harap semuanya selamat
jaga diri ya pak ngah

Unknown said...

salam

semoga abang tabah...

untuk bapa abang...semoga dia kuat melawan penyakitnya....

ayu dan family mendoakan kesejahteraan keluarga abang..

Anonymous said...

saya doaka ayah abang sihat tapi pesanan saya supaya abg tabah dan bersedia untuk menerima apa yang mungkin akan berlaku.. bukan saya hendak takutkan atau hilangkan semangat tapi kalau ayah abg dah di tahap ini..kita cuma bersedia menerima ketentuan tuhan ... ini pengalaman saya melihat keluarga dan saudara saya bila kuman dah mula masuk dalam darah =(

Boy said...

don't give up hope ya..
and be strong for ur family

khairulhaya said...

sabar erk..masa ni la nk balas jasa bapa kita..dulu roy pon da puas menangis..sampai 1 masa roy redhakan pemergian arwah ayah roy..tp skrg ni rindu sgt2..mcm xpuas jaga arwah mase arwah sedang tlantar sakit..

be strong ok..

eliana said...

semoga allah permudahkan segala urusan..

banyakkan bersabar.. :)

Unknown said...

JS Berdoa supaya semuanya selamat dan kembali seperti biasa.

U got to be strong!!!

Kuronofu91 said...

Smoga ayah abg cepat sembuh...
trima apa sj ketentuanNya...
Amin..

Elin said...

hope he get well soon..
=I

icee-yah said...

sabar tau pak ngah,tabahhkan hati..banyak-banyak berdoa.semoga semua baik-baik shj nnt..:)

liyanaziz said...

salam.. be strong... semoga ayah tuan blog sihat kembali...

Anonymous said...

Semoga bapa anda sihat seperti sedia kala. Sama-sama berdoa untuk kesejahteraan abah anda.

Ahmad Tajuddin said...

tabah..redha....moga ALLAH memudahkan segalanya

Khairul Onggon said...

Semoga bapa mr.Chilabaey's sembuh cepat... amin...

miss lolly a.k.a luvfareda said...

sabar pakngah .

doa smoga ayahanda cepat sihat.

Chilabaey's Spot 2 said...

To: dian...

Insya Allah Dian.... Terima kasih banyak2...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: DrSam...

Terima kasih DrSam... Itulah harapan kami sekeluarga....

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Hazzy Ishak

Insya Allah Hazzy... Terima kasih....

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Siti Ruhayu Ab Rahman

Doakanlah untuk saya sekeluarga yer... Sangat2 saya harapkan... Terima kasih....

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Munira Azme...

Insya Allah.... Saya dah kuatkan semangat untuk menghadapi segala kemungkinan yang akan berlaku... Terima kasih dgn sgala maklumat yg diberikan....

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Boy....

I will... Thanks u very much bro....

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Khairulhaya...

Betul... Time nilah nak balas balik jasa yang bapa kita berikan... Dulu masa kita kecik, beliau sentiasa menjaga dan memberikan yang terbaik untuk anak2 nye... Bagi kita rasa tak cukup sebenarnye jasa yabg kita berikan untuk mereka... Tapi kita buat yang termampu....

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Eliana Adnand

Insya Allah... Saya akan kuatkan semangat...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Jemari Seni...

Terima kasih... Insya Allah... I will...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Kuronofu91...

Terima kasih... Terima kasih atas segalanye yer bro....

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Ryan Valentine...

Thanks dear.... Insya Allah...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: icee yah...

Insya Allah Icee... Saya akan banyak2 bersabar dan kena kuatkan semangat.... Terima kasih...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Liyana Aziz...

I will... Terima kasih atas nasihat yang diberikan... Thanks dear...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: MRDee...

Itulah yang saya harapkan sekeluarga... Terima kasih...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Ahmad Tajuddin Abdullah...

Saya akan tabah dan redha akan ketentuannye... Insya Allah.... Terima kasih....

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Kal Jis

Itulah yang saya harapkan Bro... terima kasih atas segala kata semangat....

Chilabaey's Spot 2 said...

To: miss lolly...

Terima kasih dear... Memang saya harapkan doa dr kalian semua.... :(

Wawa_Nadwa said...

pakngh sabar k..
byk2 berdoa agar bapa pakngah cepat sembuh.

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Wawa Nadwa

Terima kasih Wa... Insya Allah saya akan terus bersabar dan sentiasa utk tidak berputus asa dan menghadapi segala dugaan yang diberikan selama ini....

Thanks again dear....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...