Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

13 June 2010

Ada Perkembangan Baik - Syukur Alhamdulillah..!!!!

Hari ni masuk sudah seminggu abah aku di Wad 6,Hospital Banting... Sejak dikejarkan ke unit kecemasan tempohari.... 3 hari sebelum ini keadaan abah aku amat2 kritikal... Alhamdulillah setakat pagi ini (7.00 pagi Ahad) kondisinye agak memberangsangkan... Inipun selepas 1 operation untuk membersihkan luka di bahagian tulang punggung abah aku dilakukan...

Operation tersebut dilakukan pada hari Khamis lalu... Itu pun setelah doktor rasakan yang bapa aku dalam keadaan stabil... Operation tu dilakukan di atas katil wad tu saje... 2 orang doktor , seorang nurse dan seorang volenteer... Yang volenteer tu aku dan mak aku... Aku nak juga tengok apa yang berlaku... Time mula2 abah aku dioperate, aku belum sampai lagi... So, mak aku dengan beraninye membantu, bila aku sampai, aku pula ganti sebab mak aku dah macam nak pitam sebab tengok darah dan luka yang besar... Jangan katakan mak aku, aku sendiri pun ketika itu rasa macam nak pitam... Dahlah aku ni tak boleh tengok darah yang banyak... Tapi nak buat macamana, bila kena pada ahli keluarga kita sendiri... Nak tak nak kenalah beranikan diri...

Agak dalam juga luka dan daging yang rosak yang dibawa keluar, time tu Allah SwT sajer yang tahu betapa azabnye abah aku ketika itu... Aku yang melihatnye sendiri terasa kesakitan yang dihadapi... Nak mengalir air mata aku dibuatnye... Tangan dan kaki menggigil sepanjang operation tersebut dijalankan...

Dan selama 2 hari juga abah aku tak sedarkan diri... Asyik tidur sajer... Mungkin menahan sakit agaknye... Dan dalam masa yang sama, rakan2 dan saudara mara tak putus2 datang menziarah... Hampir seluruh anak buah dan sepupu abah aku datang untuk memberikan semangat kepada aku dan mak aku... Seluruh pelusuk Malaysia datang... Terima kasih teramat sangat diucapkan...

Malam semalam turn aku menjaga bapa aku... Tapi setiap malam juga aku akan menemankan mak aku di hospital... Kadang2 tu sampai 4-5 pagi baru aku balik ke rumah mak aku... Itu pun sebab pak guard dah halau... Mak aku menjaga abah aku setiap malam... Aku pun setuju sebab aku tak nak mak aku terkilan sekira ada apa2 berlaku nanti...

Dan setiap hari aku panjatkan doa dan bersyukur akan tahap kesihatan abah aku setakat ini... Dan harapan aku agar abah aku sihat semula dan dapat bersama dengan aku sekeluarga... Dan
kiranye penyakit tersebut menyiksakan dan membebankan nyawanye, aku redha untuk-Mu ambillah nyawanye dengan tenang.. Tapi Kau letakkanlah beliau dikalangan orang2 yang beriman... Aku pasrah dengan apa yang berlaku...

* aku hanya boleh update blog aku dgn iPhone sahaja so gambar memang takleh nak upload...

20 comments:

Boy said...

dah stabil kan... harap2 semuanya ok lah yea.. apa2 update bro

Unknown said...

salam...semuga bapa kamu bertambah sembuh.

Hazzy Ishak said...

semoga ayahanda cepat sembuh ya

Lia Hasty said...

sedih dan terharu lia dgr.
dugaan suma nie.
kene byk berdoa.
byk bersabar.
smoga kesihatan abah pakngah beransur pulih.
amin ;-)

Khairul Onggon said...

Semoga semuanya dalam keadaan selamat.. aminnn...

Teh Ais Gula Madu said...

moga cpt sembuh me doakan...amin..

Nur -al- Ain said...

Ya Allah, kau tabahkan la hati insan mulia ini dan kurangkan la penderitaan mereke sekeluarge, jangan la kau uji mereke dengan ujian yang tak mampu mereke tanggung, kau panjang kan la usia bape beliau dan kurniakan la kesihatan yang baik kepade beliau.

amin, ya rabbal alamin..

tabah ye pakngah, jangan putus harapan.. terus berdoa ye..

Nur -al- Ain said...

pakngah download la blogpress, nnt boleh upload gmbr dr iphone..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Boy...

Alhamdulillah... Dah ada perkembangan yang positif...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Kak Ina KL

Insya Allah... Itulah yang saya harapkan....

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Hazzy Ishak....

Harapan saya sekeluarga begitulah sebenarnye... Harap sembuh dengan sepenuhnye... Thanks Hazzy...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Clara Emily Cancer...

Terima kasih banyak2 Lia... segala kata2 semangat dari semua blogger saya ambil... Terutama dari Lia.... :(

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Kal Jis

Thanks Bro... Itu yang saya harapkan... Doa2 kan juga untuk saya yer....

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Baby Berry...

Terima kasih atas doa yang dipanjatkan untuk saya sekeluarga.... Harapan saya pun begitu juga.... Thanks again...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Nur Al Ain...

Sangat2 terharu dgn doa yang dipanjatkan... Ada juga golongan yang berhati mulia yang sanggup berkongsi bersama kesusahan dan mendoakan keselamatan serta kesihatan orang lain... Terima kasih sekali lagi....

Buat Cik Ain, thanks alot yer... Harapan saya sekeluarga agar segalanye berjalan dengan lancar hendaknye....

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Nur al Ain

Boleh download pic dr iPhone yer... Macamana caranye yer Ain... Kena register barulah yer... Wordpress @ blogpress....???

Unknown said...

sori pak ngah saya tak tau..
saya doakan ayah pak ngah cepat2 sembuh.. amin

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Jivebumz

Takde masalah lah Jibam... Awak uruskan hal persiapan kahwin, saya uruskan hal bapa saya.. Saya doakan segalanye berjalan lancar.... Terima kasih....

Wawa_Nadwa said...

pakngah kena kuat..
sedih baca cerita cerita camni.
dapat rasakan perasaan pakngah menemani bapa ketika itu..
moga bapa pakngah cpt sembuh dan pakngah juga jaga kesihatan baik2 k..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Wawa Nadwa..

Dah hampir setiap tahun saya diuji dengan keadaan yanh hampir serupa... Kali ni turn bapa saya sekali lagi... Itulah yang dikatakan ujian dari Allah kepada hambanye... Hampir kesemuanye ujian yang besar2 saya terima...

Alhamdulillah Wa saya semakin kuat dlm menghadapi segala situasi walaupun kadang kala saya menangis sendiri seorang diri bg tujuan melepaskan sedikit kekusutan dihati... Saya tabah menghadapinye seorang diri... Yang penting saya tidak akan tunjukkan kesedihan saya di hadapan ibubapa saya ketika itu, sbb itu akan mengundang lagi kesakitan dan kegusaran yang mereka tanggung...

Terima kasih sekali lagi Wa....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...