Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

08 October 2010

2 Workstation Untuk Dimenangi....!!!! Habis Aku Nak buat Kerja Macamana...!!!


Hari ni aku nak bercerita sikit tentang kesibukan aku yang akan menjelang tiba tak lama lagi... Biasalah mencari sesuap nasilah katakan.... Aku bukanlah anak orang berada yang senang mendapatkan sesuatu, aku kena usaha yang tinggi untuk mencapai sesuatu... Dan juga aku akan membeli untuk keperluan bukan sebab kehendak nafsu atau untuk bersaing... Itu pun fikir ratusan kali baru boleh membelinye....

So dalam mencari sesuap nasi ni, aku terpaksa setup 2 work station di 2 lokasi yang berbeza... Satunye Workstation 1 di Banting (alaaaa rumah mak aku)... dan satu lagi Workstation 2 di Damansara (alaa laaa laaa kat rumah aku...)... Macam tulah gayanye kalau kerja2 yang dilakukan memerlukan screen komputer yang besar, takkan aku nak angkut iMac aku ke hulu hilir... Mustahil.... Silap2 pc rosak, sapa yang susah....??? Aku jugak..... Terpaksalah aku setup kat 2 tempat yang berbeza....





Macam nilah Workstation 1 aku di Banting sekarang.... Sambil buat kerja, sambil dapat jaga abah aku yang sakit.... Takl lama lagi bersepah habis lah rumah mak aku dengan paper work yang banyak.... Pasti mak aku akan pening kepala.... Hehehehe.... Sorry makkkk....!!!!


Dan yang bawah ni pulak Workstation 2 aku di Damansara Perdana.... Semuanye serba putih.... Aku sukakan kebersihan yang hakiki... Ayat tak hingat.... 





Aku akan sibuk selama 2 bulan, kena turun site, kena tangkap gambar yang beratus2 keping, terpaksa mengedit gambar yang diambil, terpaksa membuat analisis data dan tapak, kena buat statistik, kena buat unjuran masa depan, kena sediakan satu report lengkap dan akhir sekali kena buat printing.... Adui banyaknye kerja.... 

Tapi yang aku risaukan sekarang ni, kebajikan bapa aku akan terabai seketika, takut aku ke Damansara... Tinggallah mak aku seorang nanti... Tapi mungkin itu hanya seketika sebab adik aku Anor akan bercuti UiTM kelak, so dia ada bolehlah jaga dan bantu mak aku menguruskan abah aku.... Wahai rakan2 dan sahabat blogger aku yang tak berapa ramai ni, doakan segala urusan kerja aku berjalan lancar dan dapat menguruskan kedua ibubapa aku dengan sempurna dari hasil kerja yang aku akan lakukan tak lama lagi yer... Insyallah....

12 comments:

♥♥ eija ♥♥ said...

insyallah pakngah...
semua berjalan dengan lancar...

hehe..
suka workstation pakngah hehe... tak macam ja nie hehe...

Khairul Onggon said...

Encik Chilabaeys.. all the best.. gud luck dlm apa jua urusan.. semoga semuanya berjalan lancar.. :)

*Klu dpt apple mac tu perghh mmg best hehe..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ♥♥ eija ♥♥

Terima kasih cikgu... Doakan yang terbaik untuk saya yer...

Nak ker...??? Hhehehehe.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: kaljis aka onggon...

Terima kasih en onggon... Doakan untuk saya yer...

Insyallah pasti Mac akan jadi milik awak juga nanti... :)

eqbalzack said...

kalau ada contest workstation ni saya betul2 nak masuk sebab bila start PhD tak lama lagi ni, saya perlukan workstation yg sgttt luas...hehe

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Eqbalzack...

Hehehe.... Kalau saya buat contest workstation ni, tak siaplah kerja saya nanti tuan.... Kalau nak pinjam tu bolehlah.... Nanti kalau saya dah ada rezeki lebih nanti bolehlah buat contest yg dimaksudkan... :)

Kenny De said...

semoga semua nyer lancar bro. jeles amat tgk ur workstation yg rugged gilee! inspirasi inspirasi :)

Nur -al- Ain said...

Jangan risau la pakngah, tuhan kan sentiase untuk org yg ikhlas.. Buat yang terbaik k ;)

Nurmala Mazlan said...

Insyaallah
semua nyer akan berjalan lancar jika kita ikhlas terhadap kerja...semoga ayah kamu cepat smebuh

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Kenny De...

Terima kasih bro.... Janganlah jelez2 yer... Nanti setup satu... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Nur -al- Ain

Insyallah saya akan buat yang terbaik.... Terima kasih Ain... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: nUR_rOsALiNdA...

Terima kasih... Harapan saya pun macam tulah... Minta2 semuanye berjalan lancar... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...