Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

07 April 2010

Akhirnye Bertukar Arah....!!!

Akhirnye aku akan bertukar arah... Setelah lama memikirkannye... Berukband aku sekarang ni teruklah sangat.... Dah hampir setahun setengah juga aku pakai, banyak juga kesabaran yang telah aku tanamkan dalam diri akhirnye, sampailah masanye aku berubah arah kepada yang lain... 

Sabtu lepas aku ke Outlet Telekom Malaysia untuk register TM Streamyx untuk rumah aku.... Ambil package paling laju sekali.... 4MB... Kalau tak laju lagi tak tahulah... Monthly pun lebih murah dari Berukband Maxis aku sekarang ni.... Kalau Maxis aku terpaksa membayar RM138.00 sebulan, Insya-Allah 3 hari lagi Streamyx masuk aku cuma bayar RM88.00 sahaja... 


Banyak juga penjimatan yang telah dilakukan... Aku pentingkan kestabilan line tu sebenarnye.... Kalau berukband ni macam biasalah suka2 hati jer nak putus... tengah2 email something yang berat selalu sangat putus.... Penatlah tunggu, rupanye putus senyap2.... Hampeh.... Lagi2 kalau hujung minggu, lagilah teruk... lembab giler... Kalau buka blog aku, background muzik dah pasti tersengguk2... kalau lagu Nubhan tu dah macam Nubhan nyanyi rap dah.... 

So, hari tu bayar deposit untuk line telefon RM75.00.... Yang lain2 tu free, modem dan benda2 lain lagi... Cuma masa pemasangan dikenakan RM30.00, itupun bayar masa staff TM datang pasang phone.... Kena tunggu 3 hari technician TM datang pasang dan check kabel phone rumah, lepas tu 3 hari lagi ada kontraktor TM untuk pemasangan modem Internet pulak, masa nilah diaorang akan check terus dan install apa yang patut kat PC kita sampai boleh pakai.... Tak sabar ni nak tunggu line baru ni... Nak tahu kelajuannye macamana.... 

18 comments:

Hazzy Ishak said...

tak sabar sampai lupa letak tajuk
hehe

Chilabaey's Spot 2 said...

Alamak Iyer lah.... Thanks Hazzy... :) Tak pernah terjadi ni.... :(

eqbalzack said...

tuan!

mula2 dulu saya guna....

streamyx....teruk!

then maxis berukband...hampeh!

skrg PIWIMAX....sangatlah lajunya...best2! hehe

azianierdawati said...

berukband mmg lombab.. mencikk.. ni nanti nak terminate aje celcom berukband tu...

♥♥ eija ♥♥ said...

emmm pakej nie kena ada line umah kan??
ja duk umah sewa...

tapi allhamdulillah broadband celcom nie okay jer...

tunggu ade umah sendiri nak buat macam pakngah laa hehe

Lia Hasty said...

rm88 je ke..
murahnye.
nak psg kat le kt umah.

icee-yah said...

kalau dok umah boleh le pasang stremyx best..tapi nak g study ni me prefer broadband...tapi mmg lmbb ckit..thn jela..huhu

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Tuan eqbalzack....

Maxis teruklah... suka2 nak disconnect... Dah banyak sabar dah... sebab dah habis dah tempoh kontrak, tu yang nak tutup pakai TM Streamyx pulak... Fix line...

Dalam minggu ni masuk kot... Time kat Tesco Mutiara Damansara, Wimax sibuk promote, bila bagi alamat rumah, apa kata diaorang kat saya "Sorry bang, line Wimax memang tak cantik kalau kat rumah abang.... sebab facing bukit..."... Hampeh... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Snowwhite Zone...

Memang beruk... Lagi2 kalau kita nak pakai cepat... Email kerje ker, apa ker... hurrmmmm.... :(

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ♥♥ eija ♥♥

Kena buka line phone baru... Tapi takde sewa monthly RM26... Tapi mana2 broadband sama jer... Sekarang ni P1 Wimax tengah laju... Padahal pakai pemancar dari Telekom Malaysia juga sebenarnye... Kutuk paik jer dalam iklan... Biasalah business....

Esok2 kalau dah ada rumah sendiri, apply yer Cikgu.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To : Clara Emily Cancer...

Ha'aah Lia... tengah promotion... Baru jer register minggu lepas, semalam TM datang pasang phone rumah dan jumaat ni Insya-Allah internet pulak masuk... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: icee-yah...

Memanglah.... tengah belajar ni kenalah pakai broadband, senang nak bawa ke mana2 laptop anda berada.... Adik saya pun sama, ke hulu hilir bawa broadband dia... :)

Unknown said...

dulu pakai stimix tp dah terminated skg dah pakai berukband tapi pc kat umah plak rosak.. bayar saje2 jer bulan2 bawak g opis kalo teringat pakai la beruk kalo lupa.. langsung tak sentuh beruk tu huhu

Chilabaey's Spot 2 said...

Alahai Jivebumz.... Kesiannye... Terminatelah pulak lepas ni... Hehehe.... Pemurah sungguh awak ni... Untung company internet macam ni... :)

miss lolly a.k.a luvfareda said...

nak tukar stimixxxxx gak !

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Miss Lolly...

Jom Lolly, kita ramai2 tukar streamyx... Cewah promotelah tu... Untung TM lepas ni.... :)

ciK LyndaWawa said...

memang kaki donlodlaaaa,,,klu nak kelajuan...huhu

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ciK LyndaWawa igUana...

Saya tak macam tulah Cik Lynda... Sebab setiap minggu adik2 ada kat rumah, so 2-3 laptop pasti akan berkongsi punya.... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...