Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

13 September 2008

Aktiviti... aku....

Aktiviti meredah Hutan Simpan Semangkuk di Kuala Kubu Bahru.... nama tempat ni Sg.Chiling Santuary (pemeliharaan ikan Kelah)..... Tarikh 10 Januari 2008.... Aku... Bert dan Kerry..... yang ni pulak geng budak2 Vokasional Setapak Kuala Lumpur..... kitaorang satu sekolah.... tapi bila dah kerja baru jumpa balik..... tapi lain2 course.... aku Business Study.. budak 2 orang ni Automotive.... tapi minat sama... meredah hutan.... tujuan tracking ni untuk ke tempat air terjun setinggi 10 tingkat bangunan..... memang cantik..... tapi untuk sampai kena harung sungai 7 kali.... air deras pulak tu paras dada....
Puas hati bila dah sampai.... tempat aku berdiri ni atas batu hampar... tinggi nak panjat... dan belakang tu air terjunnya..... cuba lihat mat salleh kat hujung tu dan compare kan ketinggiannya..... Subhanallah.... cantiknya ciptaan-Nya.... kalau ikan kelah punyalah banyak berjuta-juta sepanjang 1 1/2 jam perjalanan.... tapi dalam perjalanan tu kalau tapak kaki harimau kumbang punyalah banyak..... kitaorang berhati2 je.... selagi kita tak takbur semuanya selamat... Insya-Allah....
Yang ni namanya Kerry... nama panggilan.... dan merupakan photographer backup aku kalau aku ada job...... hari ni dialah jadi photographer kitaorang.... nama lain yang kitaorang panggil.... Poyeng.... kalau dia marah orang... paling teruk dia akan panggil orang tu... Poyeng...... kiranya dia tak puas hatilah dengan orang tu..... tapi dia ni cool orangnya.......
Akhir semua ekspedisi mesti ada aktiviti bergaya....... tu Bert kawan aku sorang ni.... kalau ada dia mesti ada aku.... Tok Batinlah katakan..... Mat salleh tu pakai spender je terjun kolam...... suka hati dia je.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...