Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

15 August 2012

Pakai Tudunglah Aku Tahun Ni...!!!! Tak Kuasa Nyah....!!!


Alhamdulillah raya tahun ni dalam kesederhanaan sekali lagi... Banyak perkara yang difikirkan dan hendak diselesaikan sebelum raya ni.... Badan dah lunyai dah ni..... Ke sana ke mari, berkejar2... Utara - Selatan bagai... Tapi dalam masa yang sama, permintaan family kena juga dijaga dan tidak diabaikan...

So pagi semalam selepas settle urusan bank (duit takleh pegang lama2 nanti habis), aku pun bawalah wife aku ke Jalan Tuanku Abdul Rahman.... Katanye nak cari tudung raya... Aku sebenarnye memang malas dan bercinta betul kalau nak ke sana... Lagi2 kalau waktu nak menjelang raya ni... Tahun ni tergerak pulak hati nak pergi... 

Seperti yang aku jangka, dah sure banyak jalan yang tutup... Lagi2 jalan utama yang nak masuk ke arah Semua House ditutup... Ambik engko, berpusing satu KL... Tapi sebab aku biasa kat area ni, so bolehlah cilok2 jalan lain... Orang pada pukul 10.30 tu tak berapa ramai... Masing2 baru nak masuk KL... So takdelah pening kepala sangat... Tapi lepas pukul 11.30 tu, lorong2 dah mula sempit... Ramai yang mengulor dari office... 


Wife aku memang dah lama ajak sejak awal puasa hari tu... Sebab takde masa, tu yang terpaksa bawa dia ke sana semalam... Dia nak beli tudung untuk raya.... Oklah dalam fikiran aku time tu... Kejap jer kot... Dia dah contact owner kedai ni dan beritahu nak datang beli tudung... 


Ingatkan nak beli sehelai dua, sekali sampai 11 helai nyahhhh.... Aduiii punyalah lama memilih... Aku ni jenis layan jer..... Janji wife aku puas hati dengan apa yang dia beli... Dalam masa yang sama kalau ada yang aku tak berkenan tu, cepat2 aku beritahu....


Memang pening kepala memilih tudung kat sini.... Terlampau banyak pilihan dan kebanyakkannye memang cantik2.... Tu pun nasib baik wife aku dah tahu apa nama dan apa yang nak dia beli... So senang sikit, terus mintak pada staff kedai ni... Cuma pemilihan colour jer perlu dibuat....

Dekat sejam lebih aku dalam kedai ni... Layannnn..... Settle wife aku punya barang, kitaorang round2 sekitar Jalan TAR ni.... Kali ni aku punya barang pulak... Beli kuih raya... Dapat jugalah 6-7 jenis kat sini.... So kurang2 pun, kuih raya untuk tahun ni dah ada... Lemang dan ketupat dah order dengan member... Delivery sampai depan rumah lagi nanti... Dah takyah nak risau... Tinggal nak buat rendang jer lagi...

Dari Jalan TAR, aku bergegas balik ke Damansara.... Nak ke Tesco @ Giant pulak... Beli barang nak masak untuk berbuka... Mak aku teringin nak makan kari kepala ikan.... So cari punya cari, akhirnye dapat di Giant Kota Damansara.... Balik rumah rehat kejap, pukul 5.30 petang tolong wife aku masak...  Itulah aktiviti aku menjelang raya, walaupun tahun ni jiwa raya tu kurang tapi untuk memberikan keceriaan pada family, sedikit sebanyak perlu juga diikutkan... Insyaallah...

Alamak....!!!! Zakat Fitrah belum bayar....!!!! Lesen mati pun tak sedar ni....!!!!



2 comments:

EB said...

Hehehe saya da g Jalan TAR minggu lepas bang.. Pergi lepas buka puasa.. Hehehe.. malam-malam baru selam... hehehe puas hati 3 pasang baju melayu dapat.. hehehe..

Tp kuih2 x smpt nak beli.. Ingat yg da order dgn kawan tu blh siap.. skali dia tlupa da.. adoiii..

Hehehe lesen saya pn mati jg aritu bang.. Sebelum ni renew utk 2 thn sedar2 da mati da lesen.. nasib baikla bazaar ramadhan presint 2 ni ada van jpj utk renew lesen, renew trus utk 2 thn lg.. hehehe..

Nak g rumah abg raya nnti blh? hehehe..

nairaariaa said...

biase la..perempuan kal bab memlilih tudung baju kasut beg ni mmg la berjam..berpeluh tunggu...asal dapat hasil memuaskan...huhu..da lame tak pg jalan tar,kal pg sane of course tak cukup mase nak round...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...