Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

20 September 2009

Balik Beraya Di Ipoh....

Tahun ni aku beraya di Ipoh dahulu... Kampung wife aku.... setiap tahun aku akan bergilir2 dengan wife aku untuk beraya di kampung masing2.... So, tahun ini giliran beraya di Ipoh pula... Tahun ini menjadi sejarah dalam hidup aku dan wife aku..... Cadangan sebenar untuk balik beraya di Ipoh kalau diikutkan adalah pada hari Khamis hari tu..... Kemas punya kemas rumah, badan dah penat, lepas tulah baru nak jumpa masalah2 yang perlu disettlekan dahulu di rumah sebelum balik ke Ipoh.... Jadi tukar rancangan.... Khamis Sempat juga pergi shopping last minute dengan adik aku Anor dan anak buah aku yang kecik Melly.... Round Curve dan Ikano lagi sekali, tengok apa yang patut boleh dibeli.... Adik aku nak beli baju baru, so dia dah dapat dah.... Malam tu berbuka makan steamboat di restoran tempohari.... Kitaorang balik pukul 10.00 lebih juga malam tu.... Balik kemas rumah lagi.... macam2 pulak nak kemas.... beg nak balik Ipoh pun tak siap lagi.... Settle kemas rumah malam tu dah dekat pukul 4.00 pagi.... Jumaat Cadangan seterusnye memang nak balik lepas Asar.... Dalam pukul 5.00 petang.... Hari ni pulak hujan lebat yang amat sangat.... Dari pukul 3.00 petang sampailah pukul 10.00 malam..... Delay lagi jadual nak bertolak..... Hujan pun dah berhenti.... aku dan wife pun dengan hati gumbira berkemaslah nak keluar rumah dengan barang2 yang dah dipack tu.... Naik penuh kereta.... Minta maaf dengan mak bapa aku, adik-beradik aku, anak2 buah aku.... depa ada kat rumah aku time tu.... mak dan bapa aku kan beraya kat rumah aku lagi tahun ni.... So, dalam pukul 11.00 malam juga aku bertolak balik Ipoh..... Aku melalui tol Sg.Buloh.... Sebelum tu isi minyak dahulu dan isi Touch & Go sekali... dah sure ramai orang nanti di tol.... Masuk je susur masuk Tol Sungai Buloh, Wife aku dah nampak dah lampu brek di atas flyover highway.... Masya-Allah jem giler2..... langsung tak bergerak.... aku pandang wife aku dan tanya nak teruskan ke tidak sebelum masuk ke simpang Ipoh..... Dia pun buat muka cuak, so aku menyimpanglah ke simpang Kota Damansara..... Umpama patah baliklah jawabnye.... Giler nak redah jem dari Sungai Buloh ke Ipoh..... Tak sanggup aku.... Maka terbatallah cadangan nak balik Ipoh malam tu.... Aku kata kita akan balik esok pagi2 lepas sahur.... Dalam pukul 5.00 pagi pulak.... Wife aku dah nyanyi dah lagi 'Balik Kampung' dengan nada kecewa..... Untuk mengubat hati yang lara, kitaorang call rumah tanya siapa ada kat rumah lagi.... Family aku masih ada, so aku suruh tunggu aku patah balik.... hehehe.... singgah kejap kat KFC Kota Damansara, aku beli ayam satu berrel dan lain2 benda lagi, pakat bersahur makan KFC malam ni.... Rupanye ramai juga yang kecewa macam aku, muka masing2 ketat je semasa beratur beli KFC.... Sampai je rumah kitaorang kenduri KFC ramai2..... Sabtu Bangun pukul 5.00 pagi, sahur dengan mak aku.... dalam pukul 5.45 pagi aku pun bergeraklah balik Ipoh.... Dengan harapan agar tiadalah kesesakan seperti malam tadi.... Sampai sahaja di Tol Sungai Buloh, jalan nampak lengang jer.... cantiklah... walaupun lengang tapi kenderaan tetap banyak juga bila sampai di setiap susur keluar highway... tapi taklah sampai langsung tak bergerak.... Aku sampai Ipoh pun dekat pukul 9.00 pagi... Itu pun aku keluar kat Simpang Pulai... Kalau aku teruskan keluar di Tol Ipoh (V) dah sure beratur panjang punya.... Yang eloknye ikut kat Simpang Pulai ni, boleh survey2 kat mana ada jual lemang..... Aku pun bukannye laju sangat bawa kereta sekarang, buat habis minyak jer.... So, aku dan wife sampai kat rumah mak dan bapa mertua dalam pukul 9.30 pagi.... Alhamdulillah akhirnye sampai juga walaupun terdapat masalah semasa memulakan perjalanan semalam.... Tak pernah postpone jadual balik, tahun ini dalam terjadi dalam sejarah aku.... Alhamdulillah.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...