Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

11 February 2010

Ada Lagi Hadiah Untuk Aku...!!!!

Kenal tak member card ni.... Tak semua tahu sebenarnye.... Macamana aku boleh dapat member card ni, cuma untuk mereka2 yang membeli computer Apple di outlet Machines.com.....
Ianye adalah hadiah untuk diri aku sendiri sebenarnye sempena hari lahir aku yang ke-34 tahun ni.... 'Beli sendiri menggunakan duit sendiri untuk diri sendiri'.... Punya banyak sendiri daaa..... Ada beberapa cadangan sebenarnye untuk aku membeli computer baru ni.... Dan memandangkan aku sekarang pun menggunakan computer dari brand yang sama maka kesinambungannye perlu ada.... sebab dah terlalu biasa dengan penggunaannye....
Memang harganye sangat2 lah mahal tetapi kemampuannye untuk bekerja secara heavy duty amat aku banggakan.... Tiada tandingan... itu sahaja yang aku mampu katakan.... Bagi mereka2 yang dah lama menggunakannye pasti tidak akan beralih arah ke brand lain.... Ini adalah model terbaru dari Apple.... spec dia amat tinggi.... Sekarang ni OS nye dah bertukar kepada Mac OS X Snow Leopard.... Prossesornye juga amat tinggi dan kemampuannye untuk bekerja sukar dinyatakan di sini....
Model terbaru ni mempunyai ciri2 seperti berikut : 21.5 inch 16:9 Widescreen LED backlid, 1 tb harddisk, 4GB Ram support up to 16GB, 3.06GHz Intel Core Duo prossesor.... Dan paling bestnye aku dapat Apple wireless keyboard dan terbaru Wireless Magic Mouse (teknologi paling canggih di dunia setakat ni)....
Time ni budak teknikal tengah bawa keluar dan check computer aku dari kotak.... Ini adalah prosedur biasa.... Lagi satu sebab aku nak register nama dengan Apple terus... maklumlah internet kat rumahkan macam hampeh.... Kali ni aku amat berpuas hati dengan apa yang aku beli.... Kerja aku banyak menggunakan software2 graphic, so cadangan paling baik adalah dengan penggunaan Apple iMac ni.... Memang mahal sikit tapi berbaloi....
Pada mulanye aku bercadang untuk membeli laptop Mac Book Pro 15 inch, memandangkan kerja aku memerlukan screen yang luas, tu yang tak jadi ambil laptop tu.... Lagi satu aku memang jenis malas nak bawa barang2 berat, nak2 dengan bawa beg camera lagi.... adooiii malasnye.... Tapi kalau ada next project nanti mahu juga aku sambar satu laptop tu... Wife aku boleh pakai, takdelah dia kacau aku kalau aku buat kerja..... hehehe.... takpe satu2 dulu.... Ikut permintaan bukannye kehendak....
Selesai segala urusan pembayaran, teknikal dan register telah dibuat.... Dah tak payah lagi nak buat kat rumah.... Kalau kat rumah nanti bila tak faham mulalah menggelabah.... Sukax3, beli hadiah untuk diri sendiri lah katakan.... Alhamdulillah akhirnye dapat juga membelinye....
Nilah budak teknikal kat Machines malam tu, Hanif namanye.... Sangat berdedikasi melayan clien macam aku.... Yang belakang tu pun sama juga, sangat2 bagus....
Tiba sudah computer iMac baru aku di rumah.... Tak sabar nak buka sebenarnye.... Tetapi memandangkan satu lagi iMac ada atas meja kerja aku maka aku postpone kanlah untuk membukanye, simpan dulu..... Lusa sempena hari lahir aku baru aku bawa keluar....
So, semalam sempena hari lahir aku baru lah aku bawa iMac keluar dari kotak.... kesian dia terkurung walaupun dah merdaheka..... hehehe.... Ianya lebih besar dari iMac yang ada.... Bukannye aku ada iMac sampai 2 biji di rumah... Sebenarnye yang satu lagi tu adalah kepunyaan adik ipar aku yang belajar di MMU, Cyberjaya.... Kononnye aku nak beli iMac dari dia, dah nak bayar dah kat dia, tiba2 pulak dia tak jadi nak jual pulak.... sebab dia kena gunakan screen yang besar untuk kerja2 animation.... Mac Book Pro dia cuma screen 13 inch.... Susah nak nampak sebenarnye.... Kecewa aku dibuatnye.... Aku pulak dah pakai dan gunakan iMac dia hampir 5 bulan sejak dia praktikal kat TV3 hari tu.... Sangat2 kecewa.... Itulah sebabnye aku keluarkan sikit budget untuk beli iMac yang baru ni.... Alang2 membeli tu biar cari yang terbaik terus.... Lagi satu spec iMac aku ni lagi tinggi dari yang adik ipar aku punya......
Masih diletak di atas meja untuk kerja2 installation dan sementara iMac dalam bilik belum dibawa balik oleh adik ipar aku...... space yang digunakan sangat minimum... dan wayar cuma ada satu jer sebab yang lain wireless.... Itu yang aku suka dan tak memeningkan kepala....
Ini dia Magic Mouse yang aku maksudkan.... Wireless dan tidak mempunyai apa2 butang... Ianye touch screen dan penggunaan jari di leret sahaja atas surface... Memang canggih sangat.... Harganye sahaja kalau nak beli RM259 kot....
Setelah di register di outlet Machines tadi, maka iMac ini mempunyai ownernye yang sah.... nampak tak nama aku.... Hehehe... seronoknye... rasa macam budak dapat hadiah.... Walaupun menghadiahkan untuk diri sendiri.... Janji aku puas hati....
Kat surface atas screen pun tertera nama aku bukan Chilabaey's tau.... Alhamdulillah segala apa yang aku usahakan sekarang ni membuahkan hasil.... berkat doa dari orang tua sebenarnye... Yang nak melihat anak2nye berjaya dan maju selangkah demi selangkah... Ada lagi ke hadiah untuk aku....???? Mungkin minggu depan aku akan ke outlet Machines sekali lagi untuk collect barang wife aku pulak.... Nanti aku buat entry untuk itu.... Oklah dah penat dah ni.... Badan dah start demam balik ni.... ku gagahkan jua ni.... Bubye.....

14 comments:

ciK LyndaWawa said...

cantek ahhh...nak jugak...len kali beli i pad pulak......rm 500 lebih aje...

Hazzy Ishak said...

senyum lebarrrrrrrrr

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ciK LyndaWawa igUana...

Memang cantik.... iPad kurang berminat sebab tiada apa yang boleh direlatedkan dengan kerja saya sekarang ni.... Agak membazir juga rasanye... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Hazzy Ishak...

Mahu tak lebar senyum, dah lama idam baru sekarang dalam genggaman.... hehehehe.... :)

Lia Hasty said...

wah jeles2.. nak pinjam leh x??

;-)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Clara Emily Cancer

Janganlah jelez2.... hasil dari kerja2 lebih... lama idamkan tapi kena ikut keperluan bukan dari dasar kehendak.... :)

Nak pinjam pun boleh...hehehe.... :p

Unknown said...

bnyak nyer abg punyer iMac...blakang tuh ada kotak iMac lg..ahaii.....congrats~!!! welcome to Mac world~!...lpas neh buat business bnyak n boleh blanja makan :)

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

'Lagi satu spec iMac aku ni lagi tinggi dari yang adik ipar aku punya......'......aduh...kesian si pikomac ini :P

Chilabaey's Spot 2 said...

To: azri...

Thank you x2... Dah masuk dah dunia Mac... Business tetap business.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: azri....

Nak buat macamana, dah hakikatnye macam tu... kesian2... kesian pikomac... :(

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Comment Deleted...

Apasal delete2 ni.... :(

Wawa_Nadwa said...

komen delete pon dia komen gak.
hahha,
kelakar la pakngah ni.

hebat hebat..
nk satu??
hahahhaa..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Wawa_Nadwa...

Bukan apa Wa, senang tahu yang mana entry dah balas komen... Kalau nombor tu ganjil maknanye belum jawab lagilah tu....

Nak satu ker...?? Jangan katakan satu, untuk Wawa 3 terus saya belikan... hehehe.... :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...